BRATISLAVA. Pred oficiálnym začiatkom sezóny v motoristickej formule 1 sa začala prvá veľká kontroverzia. Hlavnými aktérmi sú tímy Ferrari a Red Bull.
V centre pozornosti je monopost, v ktorom bude sedieť nováčik v Scuderii, sedemnásobný majster sveta Lewis Hamilton.
Všetko sa začalo počas predsezónnych testov v Bahrajne, kde Red Bull podal oficiálnu sťažnosť na Ferrari a McLaren. Informoval o tom web sport.aktualne.cz.
Podľa technického riaditeľa Red Bullu Pierra Wacheho oba tímy údajne používajú pružné zadné krídla, ktoré im poskytujú nepovolenú výhodu.
"Stále sa to deje. Myslím si, že Ferrari a McLaren stále používajú techniku mini-DRS," povedal Wache.
Medzinárodná automobilová federácia FIA okamžite začala vyšetrovať tieto obvinenia.
Inšpektori FIA pocestujú do Maranella, sídla Ferrari, aby dôkladne preskúmali najnovší monopost.
Ich úlohou je zistiť, či jeho zadné krídla vyhovujú technickým predpisom a či nedošlo k porušeniu pravidiel.
Ferrari však obvinenia odmieta a neočakáva žiadne vážne problémy. Situácia pripomína minuloročný spor, keď Red Bull po minuloročnej Veľkej cene Azerbajdžanu obvinil McLaren z úplne toho istého.
Bol to ďalší dôkaz toho, aké citlivé sú tímy na akékoľvek technické inovácie súperov, ktoré by mohli ovplyvniť konkurencieschopnosť na trati.
Bývalý jazdec F1 Anthony Davidson upozornil, že adaptácia na nový monopost nemusí byť jednoduchá ani pre takého skúseného jazdca, akým je Hamilton.
"Bude sa musieť prispôsobiť všetkým ovládacím prvkom, ako sú pedále alebo volant," doplnil podľa spomenutého webu.
Nová sezóna „kráľovnej motošportu“ sa začína už 14. marca pretekmi v Austrálii.