Jazdec Adami: Nebola to ľahká cesta

Marek Adami (vpravo) na Rally Košice.
Marek Adami (vpravo) na Rally Košice. (Autor: archív VMS)
Peter Podolinský|7. mar 2018 o 00:00

Vlachovská jazda zručnosti má za sebou siedmy ročník.

Vlachovská jazda zručnosti má za sebou úspešný siedmy ročník. Pripraviť zimné preteky bol nápad členov Vlachovo Motosport Teamu (VMS). Tím však má aj pretekárske ambície. Viac v rozhovore s Marekom Adamim.

V minulom roku ste posilnili vozový park tímu o rely špeciál a skúsili ste si aj pretekanie. Ako vnímate tento počin?

– Áno, minulý rok Vlachovo Motosport Team zakúpil súťažné vozidlo Honda Civic 1.6 VTEC, s ktorým sme stihli v minuloročnej sezóne absolvovať tri preteky. Boli to Rally Prešov, Dobšinský kopec a Rally Košice. Prvýkrát som si osobne za volant nášho súťažného vozidla sadol na podujatí Dobšinský kopec, kde sa nám hneď podarili dve pódiové umiestnenia. Ďalším podujatím boli Rally Košice. Toto podujatie bolo pre mňa veľkou školou. Trate a podmienky boli veľmi náročné. Som rád, že s naším súťažným vozidlom tentokrát neboli žiadne technické problémy, čomu sme venovali pred pretekmi veľa času. Mojím cieľom bolo sa s autom zohrať, ako sa povie, „chytiť ho do ruky“. V týchto náročných podmienkach bolo veľmi dôležité ostať na trati a získavať drahocenné skúsenosti. S dosiahnutými časmi, samozrejme, spokojný byť nemôžem, ale verím, že na každých ďalších pretekoch budem rýchlejší.

S akými plánmi idete do roku 2018? Na ktoré súťaže sa sústredíte?

– V nadchádzajúcej sezóne 2018 sme sa zamerali na podujatia Slovenského Rally pohára, v rámci ktorého by sme chceli absolvovať čo najviac podujatí. Určite by sme chceli absolvovať Rally Prešov, Rally Tatry, Rally Lubeník a Rally Košice. Otvorený je taktiež štart na, pre nás domácom kopcovom podujatí, PAV Dobšinský kopec. Momentálne náš team venuje všetok čas príprave nášho súťažného vozidla na nastávajúcu sezónu.

Ako to bude s posádkou?

– Posádku VMS Rally Teamu budem v nastávajúcej rely sezóne tvoriť ja ako jazdec. Na sedadlo spolujazdca sa posadia staronoví členovia tímu podľa svojich časových možností na daných podujatiach, buď Lukáš Gál, alebo Miloš Gallo.

Vlachovská jazda zručnosti si už našla miesto v kalendári amatérskych pretekárov. Aký bol aktuálny ročník?

– V sobotu 27. januára sa konal už siedmy ročník zimného motoristického podujatia L Racing Vlachovská jazda zručnosti 2018. S prípravami podujatia sme začali už štandardne v starom roku, a tak už ostávalo iba čakať na príchod snehu a mrazu. Termín konania podujatia sme museli preložiť kvôli nepriaznivým poveternostným podmienkam. Zo 46 prihlásených posádok sa v sobotu úspešne zaregistrovalo celkovo 42 posádok v rámci šiestich kategórií. V divácky najatraktívnejšej kategórii súťažných špeciálov sa prihlásilo deväť posádok s vozidlami ako Mitshubishi Lancer EVO VI, ako aj nezvyčajný projekt Trabanta s motorom z motocykla Yamaha R1. Trať pozostávala celkovo z troch okruhov, ktoré sa jazdili v dvoch samostatných kolách. Celková dĺžka trate bola šesť kilometrov. Silné nočné mrazy pomohli udržať slabšiu snehovú nádielku, ale na niektorých miestach trate sa vytvorilo klzisko, čo značne sťažovalo podmienky pre súťažiacich. Medzi tohtoročné novinky jazdy zručnosti patrila vnútorná dvojitá slučka, za ktorej vynechanie bola posádka potrestaná časovou penalizáciou. Práve táto nástraha sa postarala aj o zamiešanie poradia v absolútnom poradí, kde sa po sčítaní oboch súťažných jázd stal absolútnym víťazom podujatia Maroš Kysucký s Katkou Kysuckou s vozidlom Mitshubishi Lancer EVO VI. Na záver patrí poďakovanie partnerom, ako aj organizátorom, bez ktorých by toto podujatie nebolo možné realizovať.

Ako sa pozeráte na Vlachovskú jazdu zručnosti po pár rokoch jej organizovania? Splnili sa plány, s ktorými ste ju začali organizovať?

– Keď sme v roku 2010 začali plánovať prvý ročník Vlachovskej jazdy zručnosti, ani sme netušili, na akú úroveň sa nám podarí naše malé zimné motoristické podujatie dotiahnuť. Samozrejme, nebola to ľahká cesta a počas všetkých ročníkov sme sa učili aj na svojich chybách. Pre príklad môžem uviesť, že prvé ročníky sme začínali s ručným meraním stopkami, v súčasnosti je podujatie merané profesionálnou certifikovanou časomierou. Môžem povedať za organizačný výbor, že v súčasnosti máme štandard organizácie celého podujatia nastavený na vysokú úroveň, čo nám je každoročne potvrdené samotnými zúčastnenými jazdcami, medzi ktorými sú čoraz častejšie aj profesionálni jazdci. Čo nás, samozrejme, teší. Toto nás v budúcnosti možno posunie a zaradíme sa do nejakého celoročného motoristického seriálu. Samozrejme, máme do budúcna ďalšie plány a pripravované novinky, ktoré plánujeme v najbližších rokoch pripraviť na našom podujatí.

Súvisiaci obsah

Nachádzate sa tu:
Domov»Sportnet na východe»Jazdec Adami: Nebola to ľahká cesta