Zo skvelého auta je monštrum. Red Bull má šťastie, že v McLarene nik nebuchne po stole

Zľava šéf McLarenu Zak Brown, pretekový inžinier Andrea Stella a jazdec Lando Norris.
Zľava šéf McLarenu Zak Brown, pretekový inžinier Andrea Stella a jazdec Lando Norris. (Autor: REUTERS)
Miroslav Kováčik|3. sep 2024 o 13:40

Bude Verstappen opäť majster sveta? Jeho náskok sa znižuje.

BRATISLAVA. V troch z úvodných štyroch veľkých cien tejto sezóny formuly 1 získal Red Bull double a na najvyššom stupienku stál Max Verstappen.

Mnohí v tom mali jasno. Holanďan si ide za štvrtým titulom po sebe, čím napodobní Sebastiana Vettela a vyrovná aj zápis Alaina Prosta.

Mizivé percento ľudí by vtedy napadlo, že Red Bull sa dostane do takých problémov, že sa bude strachovať o jazdecký aj konštruktérsky titul.

Verstappen nevyhral už šesť veľkých cien a jeho tímový kolega Sergio Pérez dokonca za toto obdobie nebol v pretekoch lepší ako šiesty.

"Vieme, že máme obrovské problémy. Musíme sa vrátiť a nájsť miesto, kde sme nesprávne odbočili a vrátiť autu vyváženie," povedal pre rakúsku televíziu ORF poradca Red Bullu Helmut Marko.

Verstappen je ako známe dielo

Kým v Číne bol Red Bull v porovnaní s McLarenom o takmer osem desatín rýchlejší na jedno kolo, v Taliansku bol o vyše pol sekundy pomalší. Navyše, zaostal aj za výkonom Ferrari a Mercedesu.

V chráme rýchlosti, ako sa nazýva okruh v Monze, skončil Verstappen v kvalifikácii až siedmy a nebyť problémov Georgea Russella, zrejme by sa v pretekoch neposunul ani o jednu priečku vyššie. 

"Verstappen je v tejto sezóne ako Vivaldiho Štyri ročné obdobia. Najskôr to boli ľahšie víťazstvá, potom vyložene emotívne a vydreté.

Následne prišli problémy, krik a havárie, no a teraz je vyslovene odovzdaný," vravel komentátor Števo Eisele v relácii EisKing.

Sergio Pérez uviedol, že Verstappen má teraz rovnaké problémy, s akými bojuje aj on. Paradoxne, zmeny v nastaveniach, ktoré Red Bull urobil spôsobili, že auto nemá balans, je nedotáčavé a nefunguje.

Šéf tímu Christian Horner priznal, že nedávne inovácie zaťažili auto a "odpojili" prednú časť auta so zadnou. Prejavilo sa to aj v Pohári konštruktérov, kde sa náskok rakúskeho tímu scvrkol na osem bodov. 

"Z dominantného monopostu sa stal taký, ktorý je neovládateľný. Kým vlani bol skvelý, teraz sme z neho urobili monštrum. 

Musíme to zmeniť. Nezáleží na tom, koľko týždňov to zaberie. Musíme pracovať naplno. Tu neexistujú výhovorky," povedal Verstappen.

Okrem toho, s istou dávkou sebaľútosti povedal, že ani jeden titul nie je reálny. V jazdeckom šampionáte pritom stále vedie o 62 bodov.

Holandský pretekár F1 Max Verstappen počas zastávky v boxoch na okruhu v Monze.
Holandský pretekár F1 Max Verstappen počas zastávky v boxoch na okruhu v Monze. (Autor: TASR/ Pool Photo via AP)

Norris sa zatiaľ pomoci nedočkal

Navyše, McLaren zatiaľ nevyzerá ako tím, ktorý vie zmanažovať súboj o titul. Ak by sa v tíme zachovali inak, náskok Verstappena by bol dnes minimálne o tri, no možno až o desať bodov menší. 

Paradoxom je, že počas Veľkej ceny Maďarska tlačil inžinier na Landa Norrisa, aby vrátil pozíciu a tým pádom daroval víťazstvo Oscarovi Piastrimu.

Norris sa spočiatku bránil, ale psychickému nátlaku napokon podľahol. "Lando, titul nevyhráš sám, ale s tímom. Budeš potrebovať Oscara a budeš potrebovať tím," vravel mu vtedy jeho inžinier.

Keď sa však 24-ročný Brit reálne dostal do súboja o titul, zatiaľ sa pomoci nedočkal. Dokonca ani vtedy, keď by to nikomu neublížilo.

Nachádzate sa tu:
Domov»Formula 1»Zo skvelého auta je monštrum. Red Bull má šťastie, že v McLarene nik nebuchne po stole