Števo Eisele: Som zvedavý, ako si pôjdu jazdci Ferrari po krku

Jazdec tímu Scuderia Ferrari Charles Leclerc.
Jazdec tímu Scuderia Ferrari Charles Leclerc. (Autor: TASR/AP)
Miroslav Kováčik|18. mar 2022 o 12:00

Začína sa nová sezóna F1.

BRATISLAVA. V posledných rokoch sa z toho stala tradícia. Po predsezónnych testoch sa šéf Mercedesu Toto Wolff postaví pred média a povie, že monoposty nemeckého tímu momentálne nie sú také rýchle ako má konkurencia.

Možno na začiatku turbo éry tomu verejnosť uverila, ale po siedmich jazdeckých a ôsmich konštruktérskych tituloch sa nájde len málokto, kto by bral tieto slová vážne. A to nielen medzi fanúšikmi, ale aj samotnými jazdcami. 

"V Mercedese často opakujú, že nie sú favoriti, pretože sa im vraj počas testovacieho obdobia iba kopia problémy. A potom o týždeň neskôr, keď vyhrajú preteky, zrazu zmenia rétoriku na to, ako to v továrni úplne prekopali," povedal Max Verstappen podľa webu motorsport.com. 

Faktom však je, že všetkých desať tímov F1, vrátane Mercedesu, čaká v novej sezóne viacero noviniek, ktoré môžu ovplyvniť výkonnosť a rozloženie síl. 

"Formula 1 prežíva podľa mňa najzrušujúcejšie obdobie a nikdy nebola fanúšikovská obec, vrátane mňa, taká natešená a zároveň napätá. Zmena pravidiel navonok nevyzerá až tak zásadne, ako v skutočnosti je," povedal v rozhovore pre Sportnet komentátor F1 Števo Eisele.

Mercedes napodobňuje technológiu z rakiet

Pri pohľade na súčasné monoposty si aj laik všimne, že sú mohutnejšie a ťažšie oproti tým predošlým. Na váhe pridali ďalších 45 kilogramov a výraznou zmenou je aj prechod z 13-palcových na 18-palcové pneumatiky.

Napriek tomu, že pravidlá boli striktne dané, nevyzerajú monoposty rovnako. Tímy sa opäť raz pokúšali nájsť tzv. šedú zónu a autá čo najlepšie upraviť.

Aj toto sa dozviete v platenej časti

  • Kto je favoritom pred Veľkou cenou Bahrajnu?
  • Ako Števo Eisele vníma tému okolo bočníc Mercedesu?
  • Čo spozoroval na testoch v Barcelone?
  • Prečo sa pretekári netešia do Monaka?
  • Bude Max Verstappen pod väčším tlakom?
  • Aké sú tri highlighty Števa Eiseleho pred štartom sezóny?

"Dnes máme na štartovom rošte desať tímov a nebojím sa povedať, že šesť - sedem rôznych aerodynamických prístupov. Ale až o pár týždňov sa dozvieme, ktorý je ten správny," povedal komentátor F1.

Medializované boli najmä bočnice Mercedesu, o ktorých účinnosti sa vedú diskusie. Z paddocku sa však ozývajú skôr negatívne reakcie.

Súvisiaci obsah

Nachádzate sa tu:
Domov»Formula 1»Števo Eisele: Som zvedavý, ako si pôjdu jazdci Ferrari po krku