Nové pravidlo nezafungovalo. Strategóvia Ferrari nevymysleli nič, Norris si pripomenul chuť výhry

Lando Norris.
Fotogaléria (32)
Lando Norris. (Autor: TASR/AP)
Sportnet, TASR|25. máj 2025 o 16:43

Verstappen čakal na povinnú druhú návštevu boxu až do predposledného kola.

Formula 1 2025

Výsledky Veľkej ceny Monaka (78 kôl, 260,286 km):

1.

Lando Norris

Veľká Británia

McLaren

1:40:33,843 h

2.

Charles Leclerc

Monako

Ferrari

+ 3,131 s

3.

Oscar Piastri

Austrália

McLaren

+ 3,658 s

4.

Max Verstappen

Holandsko

Red Bull

+ 20,572 s

5.

Lewis Hamilton

Veľká Británia

Ferrari

+ 51,387 s

6.

Isack Hadjar

Francúzsko

RB

+ 1 kolo

7.

Esteban Ocon

Francúzsko

Haas

+ 1 kolo

8.

Liam Lawson

Nový Zéland

RB

+ 1 kolo

9.

Alexander Albon

Thajsko

Wiliams

+ 2 kolá

10. 

Carlos Sainz

Španielsko

Wiliams

+ 2 kolá

MONAKO. Britský jazdec Lando Norris zvíťazil vo Veľkej cene Monaka v seriáli MS formuly 1.

Pódium doplnil domáci Charles Leclerc na Ferrari a Norrisov austrálsky tímový kolega Oscar Piastri. Ten je stále líder celkového poradia, no jeho náskok na Norrisa sa scvrkol z trinástich bodov na tri.

Norris dosiahol na šieste víťazstvo v kariére a druhé v tejto sezóne. Potvrdila sa tak dôležitosť kvalifikácie v úzkych uličkách kniežatstva, ktorú získal v sobotu práve Norris.

Fotogaléria z Veľkej ceny Monaka (formula 1 2025)

Na tohtoročnej VC Monaka bolo premiérovo aplikované pravidlo dvoch povinných zastávok v boxoch za účelom zdramatizovania pretekov.

Leclerc priniesol Ferrari najlepší výsledok v sezóne a spolu s tímovým kolegom Lewisom Hamiltonom získali pre tradičný tím najväčšiu porciu bodov v prebiehajúcom ročníku (28).

Preteky neovplyvnilo ani nové pravidlo pre monacké preteky, v ktorom jazdci musia navštíviť boxovú uličku až dvakrát.

Priebeh Veľkej ceny Monaka 2025

Na štarte predviedol nádejný útok Leclerc, ale Norris si ho pokryl aj za cenu prebrzdenia. Domáci jazdec to skúsil ešte raz v zákrute Massenet, no o chvíľu už pútal pozornosť nováčik Gabriel Bortoleto na Sauberi.

Ten sa snažil odvážne predbehnúť Kimiho Anotnelliho vo vlásenke pod kasínom. Talian mu to riskantne a nečkane vrátil pred tunelom a Brazílčan narazil do múru.

Pod virtuálnym safety carom prezula trojica jazdcov a Norris následne nasadil pomalé tempo - o deväť sekúnd slabšie oproti kvalifikačnému.

Ďalšia dráma prišla v deviatom kole. Pierre Gasly na Alpine nedobrzdil za tunelom, vrazil do Júkiho Cunodu na Red Bulle, výrazne si poškodil predné krídlo, zavesenie ľavého predného kolesa i brzdy a preteky sa preňho skončili.

To znamenalo ďalšie žlté vlajky a pit stop Francúza Isacka Hadjara z Racing Bulls. Ten sa následne ocitol pred tímovým kolegom Liamom Lawsonom, ktorý výrazne pozdržal zvyšok poľa a Hadjar mohol naplniť povinnú kvótu zastávok bez zmeny pozície.

V tom istom čase sa zvýšilo tempo na čele o štyri sekundy, v 20. kole prišli prvé zastávky v boxoch, ale na poradí Norris, Leclerc, Piastri a Max Verstappen sa nezmenilo nič.

Rozostupy sa zvyšovali a preteky dostali klasický obraz monackej grand prix. Dynamike nepomohol ani Williams, ktorý zopakoval stratégiu Racing Bulls, tentokrát zdržoval súperov Carlos Sainz v prospech Alexa Albona.

VIDEO: Nehoda Pierra Gaslyho

K zmene pozícií od šiesteho miesta prišlo po odstúpení Fernanda Alonsa (Aston Martin) pre problémy s motorom - Španiel mal možnosť získať prvé body v sezóne.

V 44. kole si vymenili pozície Sainz s Albonom, ktorý tentokrát získaval čas na pit stop pre Španiela.

To sa rozhodol netypicky riešiť George Russell na Mercedese, ktorý si skrátil trať v šikane Nouvelle.

Brit počítal s dodatočným päťsekundovým trestom, ktorý by dokázal v predstihu zmazať na trati, no vedenie pretekov ho potrestalo prejazdom boxovou uličkou.

To bola výrazne dlhšia časová strata, no Russell aj tak nestratil pozíciu v prospech Albona. V tom čase prebiehali druhé zastávky v boxoch na čele, načas si dal Verstappen na stredne tvrdých pneumatikách.

Úradujúci majster sveta čakal na prípadný safety car, ktorý by mu dal zastávku zadarmo. Na situáciu zareagovalo Ferrari povolaním piateho Lewisa Hamiltona, ktorý sa pokúsil o under cut.

Verstappen nakoniec prezul až v predposlednom kole, ale na trať vyšiel pred piatym Hamiltonom. Kariérové maximum dosiahol šiesty Hadjar, ktorého Racing Bulls brali prvý raz v sezóne dvojité body (12) vďaka ôsmemu miestu Lawsona.

O jedno miesto oproti štartu si polepšil Esteban Ocon na Haase a najlepšiu desiatku uzavreli Williamsi v poradí Albon-Sainz, keďže si v závere vymenili pozície.

Russell skončil o 20 sekúnd mimo bodov, keďže so zastávkami v boxoch vyčkával jeho tím až do úplného záveru.

Hlasy po zápase

Lando Norris (McLaren), víťaz: „Jen to úžasný pocit, sú to dlhé preteky. Tlačili sme na to a v závere to bolo náročné. Vyhrali sme v Monaku a nezáleží na tom ako. O tomto som sníval ako dieťa. Celé preteky som mal pod kontrolou, na konci však viedol Max a vedel som, že keby dostane príležitosť, využije ju. Som šťastný a aj tím je šťastný.“

Charles Leclerc (Ferrari), 2. miesto: „Nie som úplne spokojný, preteky sme stratili už včera. Lando odviedol lepšiu prácu, ale aj toto je nad naše očakávania. V pretekoch to bolo fajn, nenudil som sa. Lando mi síce ušiel, no Max mal zaujímavý stratégiu.“

Oscar Piastri (McLaren), 3. miesto: „Víťazstvo by bolo lepšie, ale bol to náročný víkend. Tréning bol chaotický a v kvalifikácii sme nemali dosť sebadôvery. Celkovo som teda spokojný, získal som body a som na pódiu. Ak je toto zlý víkend, tak na tom vôbec nie sme zle. Uvidíme, ako to pôjde budúci týždeň,"

Celkové poradie jazdcov

Po 8 z 24 pretekov:

Poradie

Meno

Krajina

Tím

Body

1.

Oscar Piastri

Austrália

McLaren

161

2.

Lando Norris

Veľká Británia

McLaren

158

3.

Max Verstappen

Holandsko

Red Bull

136

4.

George Russell

Veľká Británia

Mercedes

99

5.

Charles Leclerc

Monako

Ferrari

79

6.

Lewis Hamilton

Veľká Británia

Ferrari

63

7.

Kimi Antonelli

Taliansko

Mercedes

48

8.

Alex Albon

Thajsko

Williams

42

9.

Esteban Ocon

Francúzsko

Haas

20

10. 

Isack Hadjar

Francúzsko

Racing Bulls

15

11

Lance Stroll

Kanada

Aston Martin

14

12. 

Carlos Sainz

Španielsko

Williams

12

13. 

Júki Cunoda

Japonsko

Red Bull

10

14. 

Pierre Gasly

Francúzsko

Alpine

7

15.

Nico Hülkenberg

Nemecko

Kick Sauber

6

16.

Oliver Bearman

Veľká Británia

Haas

6

17. 

Liam Lawson

Nový Zéland

Racing Bulls

4

Pohár konštruktérov

Po 8 z 24 pretekov:

P.

Tím

Body

1.

McLaren

319

2.

Mercedes

147

3.

Red Bull

143

4.

Ferrari

142

5.

Williams

54

6.

Haas

26

7.

Racing Bulls

22

8.

Aston Martin

14

9.

Alpine

7

10.

Kick Sauber

6

Nachádzate sa tu:
Domov»Formula 1»Nové pravidlo nezafungovalo. Strategóvia Ferrari nevymysleli nič, Norris si pripomenul chuť výhry