SACHÍR. George Russell si v nedeľu na Veľkej cene Bahrajnu udržal druhé miesto napriek tomu, že stlačil nesprávne tlačidlo na volante a aktivoval systém znižovania odporu vzduchu (DRS) svojho Mercedesu, hoci to nebolo povolené.
Komisári sa rozhodli neudeliť Russellovi žiadny trest, keďže k incidentu došlo v dôsledku chyby v časomernom systéme, ktorý zabezpečoval externý dodávateľ. V dôsledku tejto poruchy musel jazdec systém DRS aktivovať manuálne.
„V tom momente mal jazdec problémy s brzdovým systémom brake-by-wire a ďalšími elektronickými poruchami,“ uviedli komisári v správe, kde objasnili dôvody svojho rozhodnutia.
Dostal odporúčanie použiť pomocné tlačidlo v kokpite, ktoré zvyčajne funguje ako záložné tlačidlo rádia, no zároveň umožňuje aj manuálne aktivovať systém DRS.
Na rovinke medzi desiatou a jedenástou zákrutou sa snažil nadviazať spojenie s tímom cez rádio pomocou daného tlačidla, no omylom tým aktivoval systém DRS.
Podľa vyjadrenia komisárov bol systém DRS aktivovaný len na úseku dlhom 37 metrov z celkovo 700-metrovej rovinky, čo prinieslo zisk 0,02 sekundy. Následne však Russell v nasledujúcej zákrute stratil 0,28 sekundy.
Napriek technickým ťažkostiam sa Russellovi podarilo udržať za sebou lídra šampionátu Landa Norrisa z tímu McLaren, ktorý skončil na treťom mieste, a zaznamenať tak svoj doposiaľ najlepší výsledok v aktuálnej sezóne.
„Volant nereagoval správne, takže bolo veľmi náročné udržať Landa za sebou. Myslím, že keby sa išlo ešte jedno kolo, bez problémov by ma predbehol,“ povedal novinárom predtým, než sa vybral na stretnutie s komisármi.
„V podstate sme čelili rôznym technickým problémom a došlo aj k neúmyselnému otvoreniu DRS. V jednom kole som stlačil tlačidlo rádia, no DRS sa pritom aktivoval, takže som ho okamžite zavrel a ubral plyn. Nezískal som z toho absolútne nič."
Stratil som viac, než som tým získal. DRS bolo otvorené len na zlomok sekundy. Celá situácia len odzrkadľuje, s akými problémami sme sa počas pretekov potýkali.