Štvrtok, 4. marec, 2021Meniny má Kazimír

Dobšinskú zimu vyhral Štefan Rosina

Stupne víťazov. (Autor: Ľuboš Kašický)
Sportnet|Publikované 6. feb 2018 o 00:00

Toto čakal asi málokto. Ako k tomu došlo?

DOBŠINÁ. Z tradičnej zimnej súťaže v Dobšinej sa pomaly stáva prestížna udalosť a jej šestnásty ročník, za mnohopočetnej účasti kvalitných posádok, sa jazdil nielen, ako MiniRallyCup (MRC), ale aj ako Regionálny rally pohár (RRP).

Nečakaným víťazom sa tento rok v Dobšinej stal Štefan Rosina, ktorého poznáme skôr z pretekania na okruhoch.

O Štofiho pretekárskych kvalitách určite nikto nepochybuje, no že dokáže poraziť aj rely špecialistov, to čakal asi málokto. Ako k tomu došlo?

Zaúradoval sneh a odmäk

Počasie posledných dní sa s nami poriadne pohralo a organizátorom narobilo znova vrásky.

Ešte v stredu, či štvrtok pred súťažou sme mali takmer desať stupňov, no tesne pred štartom začal sypať sneh a teploty okolo nuly urobili z trate poriadne náročne preteky.

„Za normálnych zimných podmienok je štart z prvého miesta výhodou,“ vysvetlil domáci favorit súťaže Vlasto Majerčák.

„Bol však odmäk a výhoda sa zmenila na nevýhodu. Ako prví sme skôr čistili cestu a nemohli poriadne využiť trakciu a grip.“

A to bol prvý faktor, ktorý rozohral hru. Hneď po prvej ereske sa totiž do čela dostal Rosina.

Majerčák bol štvrtý so stratou troch sekúnd. To nie je veľa, no na tak krátkych meraných úsekoch je to zásadný rozdiel.

Kočiho vyradila prevodovka

Druhý rozhodujúci moment súťaže prišiel už na druhom meranom úseku Vlčia dolina – Podkova. Krásny, no mimoriadne náročný úsek, ktorý lepšie sedí skúseným relistom prešiel Majerčák ako prvý cieľom a stanovil latku.

Za ním idúci favorizovaný Martin Koči mal však poruchu prevodovky a musel zo súťaže odstúpiť. Posádky za ním preto dostali identický čas Majerčáka, ktorý takto stratil svoju výhodu.

„Pri druhom prejazde bola už trať očistená a mohli sme sa do toho oprieť. Na Štofiho sme stiahli deväť sekúnd,“ pokračoval Majerčák.

Ukázalo sa totiž, že Rosinovi sedel prvý a tretí úsek. „Prvý bol technický a tretí okruhový, čo sme využili,“ priznal Štefan Rosina.

Na druhom, rely úseku však evidentne strácal.

V hre bol aj Kukučka

Okrem Majerčáka bol však stále v hre aj Tomáš Kukučka. Ten vyhral druhý prejazd Vlčou dolinou o jedenásť sekúnd pred Rosinom a takmer dve sekundy pred Majerčákom.

„Po odstúpení Kočiho sme na „dvojke“ dostali pridelený čas a to nám prehralo preteky. S tretím miestom som síce spokojný, ale druhý prejazd Vlčou dolinou sme jasne vyhrali a som presvedčený, že by sme boli vyhrali aj prvý prejazd,“ povedal trochu sklamaný Tomáš Kukučka, ktorému však ani toto nezobralo úsmev z tváre.

A čo Štofi Rosina?

„Prvýkrát som štartoval na R5-ke a nevedel som, kde sa budem výsledkovo pohybovať. Potom som videl, že sme boli najrýchlejší na prvom úseku. Na druhom sme všetci dostali pridelený čas a keď som bol znova najrýchlejší aj na treťom úseku, tak som už tušil, že to dnes môže dopadnúť celkom dobre. Po víťazstve aj na štvrtej rýchlostnej skúške sme si potom už naše vedenie manažovali,“ tešil sa Rosina, ktorý vlastne už aktívne nesúťaží a Dobšinská zima je jedným z dvoch štartov v sezóne, ktoré absolvuje.

Igora Drotára vytrápila technika

Na štvrtom mieste skončil Ondrej Bisaha, piaty bol Fero Banysz a šiestym miestom nás potešil Jozef Béreš starší.

Trochu smolu mal tentoraz legendárny Igor Drotár, ktorý sa trápil s technikou a nakoniec skončil na ôsmom mieste.

„Veľmi som sa na Dobšinskú zimu tešil. Je to vynikajúce podujatie, kde sa stretáva veľa kvalitných posádok na kvalitných autách. Klobúk dolu pred usporiadateľmi, že zvládli v ťažkých podmienkach zabezpečiť trať tak, aby bola zjazdná a bezpečná. Ja som len druhýkrát štartoval s novým spolujazdcom, ktorým je Imrich Ferencz. Cieľom preto bolo zvyknúť si na seba a pokúsiť sa zajazdiť čo najlepší výsledok. Z jazdy som mal veľmi pekný pocit. Zdalo sa, že môžeme súperiť o čelné pozície, no časy nás prekvapili. Ukázalo sa, že sme mali problémy s intercoolerom a strácali sme výkon. Nakoniec to stačilo na ôsme miesto, no vďaka aj za neho,“ zhodnotil pokorne Igor Drotár a my ešte dodajme, že do súťaže vyštartovalo 79 posádok a do cieľa došlo v náročných podmienkach 57 áut.

Víťazom MRC sa stala posádka Matej Bartošík a Ján Pecník (Subaru Impreza).

Víťazom Pohára organizátorov sa stal talentovaný Dennis Zeťák (Opel Corsa).

Súvisiace články