AUSTIN, BRATISLAVA. Trojnásobný majster sveta F1 Max Verstappen sa nedokáže uspokojiť s ničím iným, ako s prvým miestom.
Aj napriek totálnej dominancii v posledných dvoch sezónach sa vždy našli chvíle, keď nebol spokojný.
Pri predbiehacích manévroch sa drží pravidla – buď ma necháš, aby som ťa predbehol alebo sa zrazíme.
Niečoho podobného sa držal aj na Veľkej cene USA, kde pri predbiehaní nenechal Charlesovi Leclercovi ani milimeter na trati, jazdec na Ferrari musel výjsť z trate.
Jazdci mu radšej uhnú z cesty, akoby sa s ním mali zraziť.
Red Bull našiel ideálneho muža
Neskôr sa počas tejto veľkej ceny posťažoval do vysielačky na svoje brzdy. Tradične pri tom nechýbali nadávky.
Opäť sa raz ukázalo, ako je doslova extrémne súťaživý, často až prehnane. Keď nie je v čele pretekov, niečo je zle.
Tentokrát mu horelo pod zadkom. Jeho monopost nebol taký rýchly ako doteraz. Zachránila ho dobrá tímová stratégia, respektíve zlá u súperov.
Neexistuje veľa ľudí, ktorí si vedia poradiť s temperamentom Maxa Verstappena. Red Bull ale našiel muža, ktorý to dokáže.
Je ním inžinier Gianpiero Lambiase. Vo vysielačkách Verstappena počujete len skratku “GP”.
Bol pri všetkých úspechoch holandského jazdca, pri každom jeho víťazstve či titule. Vybudovali si medzi sebou vzácny a najmä úprimný vzťah.
Ľudia to pri ich horúcich vysielačkách často spochybňujú. Aj v Spojených štátoch amerických naňho Verstappen niekoľkokrát zahučal.
Mal pracovať pre štvornásobného majstra sveta
Kariéra Lambiaseho v F1 sa začala v roku 2005 s tímom Jordan. Bol najskôr inžinierom talianskeho jazdca Giancarla Fisichellu. Neskôr spolupracoval s Vitantoniom Liuzzim, Paulom di Restom a dokonca aj Sergiom Pérezom, súčasným tímovým kolegom Verstappena.
Do Red Bullu prišiel v roku 2014, pôvodne sa mal stať inžinierom Sebastiana Vettela, ten sa však rozhodol podpísať zmluvu s Ferrari.
Uznávaný novinár Mark Hughes v podcaste The Race F1 priznal, že Vettel bol tým, ktorý mal na starosti rozhovor so svojím budúcim pretekárskym inžinierom.
„V skutočnosti mu na pohovore kládla otázky aj persóna s menom Sebastian Vettel, ktorého pretekárskym inžinierom mal byť predtým, ako odišiel do Ferrari.”
Lambiase tak začal pracovať s Daniilom Kvjatom, ktorý dostal príležitosť od Red Bullu. Ruský jazdec ale prišiel o svoju sedačku už po osemnástich mesiacoch.
Horúca výmena v Belgicku
Na scénu tak prišiel len sedemnásťročný Holanďan Max Verstappen, ktorý uspel už pri debute na Veľkej cene Španielska 2016.
Lambiase bol po jeho boku počas celej fascinujúcej cesty v kráľovnej motošportu. Dvojica je dnes známa svojimi divokými slovnými výmenami vo vysielačkách.