MEXICO CITY. Podľa šéfa tímu Mercedes Toto Wolffa stewardi formuly 1 potrestaním Maxa Verstappena v nedeľňajšej Veľkej cene Mexika vytvorili precedens a tieto tresty zmenia spôsob, akým jazdci jazdia preteky.
Trojnásobný majster sveta Red Bull dostal dve 10-sekundové penalizácie za to, že pri obrane vytlačil z trate svojho súpera o titul McLaren Lando Norrisa a za to, že vyletel z trate a získal výhodu.
Pred týždňom v Texase stewardi podporili Verstappena a potrestali Norrisa, ktorý po vytlačení z trate prešiel po vonkajšej strane, ale tentoraz rozhodli, že šampión - opäť z vnútornej strany - pochybil.
"Jazdec bude vždy tlačiť na hranicu svojich možností, a keď pravidlá - vykonávanie pravidiel alebo ich interpretácia - umožňujú určitý spôsob pretekania, jazdec ako Max to vždy využije," povedal Wolff.
"A myslím si, že teraz došlo k novému výkladu a uplatňovaniu týchto pravidiel. Myslím si, že to zmení spôsob, akým budú všetci v budúcnosti pretekať," dodal Rakúšan. "Už to neuvidíte."
Wolff povedal, že jazdci budú musieť túto zmenu akceptovať.
"Som presvedčený, že pravdepodobne budete musieť nechať priestor na vonkajšej strane zákruty, ak je auto vedľa vás," vysvetlil.
"Neskoré brzdenie a vyťahovanie druhého auta z trate a zároveň vychádzanie z trate, to už podľa mňa nie je dovolené."
Šéf Red Bullu Christian Horner nesúhlasil a navrhol, aby si stewardi a jazdci spoločne sadli a našli riešenie.
Horner tvrdil, že Norris by za normálnych pretekárskych okolností nezvládol zákrutu vzhľadom na neskoré brzdenie a rýchlosť, ktorú mal.
"Zásady pretekov už roky hovoria, že ak máte vnútornú líniu, diktujete zákrutu," povedal.
"Myslím si, že je len dôležité, aby sme to nepreháňali s reguláciou až do bodu, keď podporujeme správanie, ktoré nie je v rámci smerníc, princípov automobilových pretekov."