Starší žiaci MFK Rožňava boli na výlete v Barcelone

(Autor: archív M. D.)
Peter Podolinský|1. feb 2018 o 00:00

Videli zápas domácich s La Coruňou.

ROŽŇAVA. Starší žiaci MFK Rožňava dostali od prezidenta klubu netradičný darček.

Výprava MFK Rožňava cestovala do Barcelony v strede decembra minulého roku, no samotný príbeh spojený s cestou sa začal písať už skôr.

„Začal sa, keď som oslavoval svoje 40. narodeniny a nakoľko celý život iba plánujem, rozhodol som sa v tento slávnostný deň od ľudí, ktorí mi v živote najviac dôverovali, darčeky nie prijímať, ale aj rozdávať,“ začal prezident MFK Rožňava Michal Domik.

„Medzi nimi boli aj rodičia, ktorý slepo zverili svoje deti do mojich rúk a do novozaloženej futbalovej akadémie Dovaj, ktorá vznikla v roku 2010. Ako prejav vďačnosti za ich dôveru som pozval ich deti na štvordňový zájazd do Barcelony. No o mesiac pri vybavovaní s cestovkou prišiel problém, s ktorým som nepočítal a to taký, že cestovka nevedela zabezpečiť sedenie 11-ročných chlapcov spolu vedľa seba v jednom sektore. Nechcel som riskovať, že sa chlapci stratia, tak som tento sľub oddialil a počkal, kým chlapci trochu zostarnú a vyrastú.“

S loptou na letisku

Prezident Domik tento sľub naplnil v 15. decembra, keď už mali chlapci 14 rokov.

„Vybral som zápas Barcelona – La Coruňa. Keď som oznámil chlapcom, že letíme do Barcelony, nechceli zo začiatku veriť, ale keď som si od nich začal pýtať čísla pasov, tak začali veriť, že sa im ich sen splní. Vyrazili sme večer o 22.00 z Rožňavy do Budapešti. Už pri odchode z parkoviska som videl dojatie a radosť chlapcov a snáď už aj začali veriť tomuto celému dobrodružstvu. No najväčšie emócie prežíval tréner Miloš Gallo, ktorého som taktiež pozval. Okolo piatej hodiny ráno sme dorazili na letisko v Budapešti. Niektorí chlapci boli trochu vystrašení, lebo leteli prvýkrát. Na uvoľnenie atmosféry a skrátenie času do odletu, som dal chlapcom loptu, aby sa odreagovali a zabavili. Boli sme asi prví pasažieri, ktorí si zobrali futbalovú loptu do čakárne letiska,“ zhrnul Domik.

Videli aj pamiatky

Po príchode do Barcelony sa rožňavská výprava ubytovala v hoteli v tesnej blízkosti štadióna.

„Prvý deň sme si pozreli štadión No Camp, kde sme navštívili múzeum, šatne hráčov, obchod so suvenírmi, okúsili sme striedačky hráčov Barcelony a pozreli všetky vyhraté trofeje. V sobotu sme s našou sprievodkyňou navštívili niektoré pamiatky a architektonické skvosty Barcelony napríklad Baziliku Sagrada Família, ktorá sa stavia už 136 rokov a je neuveriteľne krásna a dominantná, a ešte sa bude stavať minimálne 8 rokov,“ pokračoval Domik.

Zážitky i čiapky

Ďalej si pozreli aj dom Casa Mila, ktorý bol taktiež postavený architektom Antoniom Gaudím.

„Mohol by som menovať ešte mnoho nádherných stavieb a pamiatok, ale aj tak sme všetci boli myšlienkami na nedeľňajšom zápase FC Barcelona, ktorý sa nakoniec skončil 4:0 pre Barcelonu a aj keď náš obľúbený hráč Messi nedal gól a nepremenil penaltu, všetci hráči mohli zažiť inú kultúru fandenia, keď po neúspechu neprišiel piskot, ale jeho povzbudzovanie a vyvolávanie jeho mena všetkými fanúšikmi Barcelony, samozrejme aj nami. Hmotne sme si doniesli z fan shopu šále, čiapky, dresy a mnoho magnetiek a ďalších suvenírov s logom Barcelony. Nehmotných vecí bolo určite viac, očarili nás kultúrne pamiatky, 50 000 fanúšikov na štadióne, jazda metrom, no to najdôležitejšie je elán do tréningov a zápasov, takže som spokojný, že môj výlet splnil účel,“ uzavrel Domik.