Úspešný pretekár i biznismen prednášal v roku 2012 v Bratislave na Orange Biznis fóre.
Nie je vám v šiltovke niekedy teplo?
„Vôbec. Je celkom vzdušná.“
Nosíte ju pre sponzorské logo. Ako sa zrodil ten nápad, že budete propagovať firmy na svojej hlave?
„Po nehode na Nürburgringu v 1976 mi lekári povedali, že ju musím nosiť, aby držala bandáž. Keď som sa vrátil, ešte som nemal rany na hlave zacelené. Potom ma oslovil Parmalat, ktorý patril do spoločnej vlastníckej skupiny s Ferrari, a ponúkli mi doživotnú sponzorskú zmluvu.“
Prečo to nevyužilo Ferrari?
„V tých časoch to nebolo možné. Navyše propagovať svoj tím by nemalo žiadny význam. Bol som ich pretekárom.“
Ak by ste boli sponzorom vy a mali by ste si vybrať jedného zo súčasných pretekárov. Kto by to bol?
„Ten najlepší. Musel by mať charizmu i výsledky. Chcete predsa, aby sa vám investované peniaze vrátili. Musí to byť silná osobnosť, ktorá osloví ľudí.“
Vraveli ste, že z pretekárov sa vám najviac pozdáva Fernando Alonso. Bol by to teda on?
„To určite nie. Nie je dobrý typ pre sponzorov. Nie je veľmi sympatický, nezvykne vystupovať v televízii a ani nie je vtipný. Je výnimočný v tom, že s podpriemerným autom dosahuje výsledky. Ako pretekár má môj rešpekt.“
Na začiatku kariéry ste si vzali úver v banke, aby ste sa vôbec dostali do formuly. Nebol to risk?