SAO PAULO. Bývalý pretekár motoristickej formuly 1 Felipe Massa zavítal pred nedeľňajšou Veľkou cenou Brazílie na okruh Interlagos v Sao Paule.
Podporu v súvislosti so svojim tvrdením, že bol v sezóne 2008 „okradnutý“ o titul majstra sveta ale nezískal.
Massa nedávno naznačil, že dá prípad na súd, ak Medzinárodná automobilová federácia (FIA) a vedenie F1 nerozhodnú o VC Singapuru v roku 2008 v jeho prospech.
V nedeľu povedal, že FIA a vedenie F1 majú čas do 15. novembra, kým podnikne ďalšie kroky.
„Prišiel som sem ako fanúšik. Vždy som mal vášeň pre motošport, pre Ferrari. To však nič nemení na našom boji za spravodlivosť. Mnohí jazdci ma v tom podporujú, ale nechcú hovoriť,“ povedal Massa na okruhu Interlagos.
Vo štvrtok dostali piloti Hamilton, Valtteri Bottas, Logan Sargeant, Charles Leclerc a Carlos Sainz počas tlačovej konferencie otázku, či podporujú Massove tvrdenia. Miestnosť bola naplnená tichom.
O chvíľu neskôr však Sainz z Ferrari povedal: „Nič si o tom nemyslím.“ Hamilton dodal, že na to nemyslí.
Massa pred dvomi mesiacmi obvinil obe spomenuté inštitúcie, že zámerne ignorovali nešportové správanie na pretekoch v Singapure, ktoré ho v roku 2008 pripravilo o titul. Massa sa vtedy umiestnil v seriáli na konečnom 2. mieste, iba o bod za Britom Lewisom Hamiltonom.
Tvrdenia Massu sa opierajú o neslávne známu haváriu v Singapure v roku 2008. Tím Renault zinscenoval nehodu svojho vtedajšieho pilota Nelsona Piqueta ml.
Nato vyšiel na trať safety car, z čoho profitoval Piquetov tímový kolega Fernando Alonso, ktorý bol krátko predtým v boxoch na výmenu pneumatík a doplnenie paliva, vďaka čomu v pretekoch triumfoval.
Havária sa stala vo chvíli, keď bol Massa priebežným lídrom pretekov v Singapure, v ktorých napokon skončil bez bodov až trinásty. Hamilton vtedy skončil tretí.
Massa sa rozhodol konať po marcovom rozhovore s bývalým šéfom F1 Berniem Ecclestoneom, ktorý vedel o tom, že nehoda bola úmyselná.
Ecclestone povedal, že sa zámerne rozhodol nevyšetrovať haváriu až do skončenia sezóny. Potom už bolo neskoro na zmenu poradia.
Massa tvrdí, že takéto rozhodnutie bolo porušením pravidiel a obviňuje tieto dva orgány z toho, že nedokázali zachovať integritu športu.
Renault v roku 2009 za túto nehodu suspendovali dvojročným zákazom činnosti v F1 a vtedajší šéf tímu Flavio Briatore dostal zákaz činnosti v tomto športe na dobu neurčitú, hoci tento trest bol neskôr znížený. Výsledky pretekov však zostali v platnosti.