BARCELONA. Tím formuly 1 McLaren v pondelok popoludní zverejnil prvé závery z nedeľňajšej nehody Fernanda Alonsa. Zoskupenie z britského Wokingu tvrdí, že za haváriu dvojnásobného majstra sveta počas posledného dňa predsezónnych testov na okruhu Catalunya v Barcelone je zodpovedný prudký a nepredvídateľný vietor.
Problémy mali viacerí
"Za posledných 24 hodín sme vykonali podrobnú analýzu poškodenia Fernandovho auta a k tomu prislúchajúcich telemetrických dát. Jeho monopost vyšiel z trate na začiatku zákruty číslo tri, ktorá je rýchla, pravotočivá a vedie do kopca," uvádza sa v stanovisku McLarenu.
"Dostal sa na umelý trávnik, ktorý lemuje okraj vozovky, prišiel o trakciu a narazil do múru. Podľa našich zistení za to mohol nepríjemný nárazový vietor, ktorý sa v tom čase vyskytoval na okruhu a malo s ním problémy aj niekoľko iných jazdcov."
Nemal problémy s elektrikou
Ihneď po nehode sa objavili rôzne špekulácie o príčine Alonsovej havárie. Vyskytla sa aj informácia, že dostal zásah elektrickým prúdom z časti pohonnej jednotky Honda, s ktorou má McLaren v ostatnom období viaceré problémy. Túto teóriu zástupcovia tímu kategoricky vylúčili.
Fernando Alonso. FOTO - SITA/AP
"Neexistujú žiadne dôkazy, že Fernandov monopost utrpel akúkoľvek mechanickú poruchu. Môžeme tiež potvrdiť, že nedošlo k žiadnemu elektrickému výboju alebo nezrovnalosti tomu podobnej pred, počas ani po havárii. Posledný bod popiera tvrdenia, že Fernando zostal v bezvedomí po zásahu elektrickým prúdom. Naše dáta jasné ukazujú, že do nárazu podraďoval a naplno brzdil. To by v stave bezvedomia nebolo možné," píše sa ďalej v stanovisku McLarenu.
Alonso pri náraze utrpel otras mozgu a stále zostáva na pozorovaniach v nemocnici v Barcelone.
Tridsaťtriročný pilot údajne po nehode na chvíľu upadol do bezvedomia, nereagoval na tímové rádio. Po nehode bol ešte chvíľu dezorientovaný a poriadne otrasený. Za sebou má CT aj MRI vyšetrenia. Ešte nie je jasné, či sa Španiel predstaví v posledných predsezónnych testoch, ktoré štartujú už vo štvrtok v metropole Katalánska.