Sagan ich má od neho sedem. Trofeje pre víťazov na Tour navrhuje Slovák

Peter Olah. Slovák, ktorý stojí za trofejami Tour de France.
Peter Olah. Slovák, ktorý stojí za trofejami Tour de France. (Autor: SME - Zoran Boškovič)
SITA|11. sep 2020 o 11:47

Tentoraz sa inšpiroval kubizmom.

BRATISLAVA. Česká automobilka Škoda Auto a trofeje pre víťazov jednotlivých cenných dresov na Tour de France, to už deväť rokov patrí k sebe.

Práve divízia Škoda Design dlhodobo stojí za návrhom trofejí, ktorých sedem kusov pre víťaza bodovacej súťaže vlastní aj Peter Sagan.

Je za nimi aj slovenský dizajnér Peter Olah, tentoraz sa nechal inšpirovať českým kubizmom.

Poháre zo zeleného a číreho skla vysoké 60 cm a vážiace 4 kg tradične vyrába skláreň Lasvit. Zatiaľ čo výška a hmotnosť trofejí zostávajú nezmenené, ich dizajn sa každoročné mení.

"Pri navrhovaní trofejí pre víťazov Tour de France sme sa aj tento rok nechali inšpirovať umením českých sklárov," uviedol Peter Olah pre designmag.cz.

"Minimalistický geometrický vzor vzbudzuje dojem, že trofej rastie sama od seba. Trofeje z fúkaného skla navrhujeme už od roku 2011. Odvtedy sa stali charakteristickým znakom Tour de France," dodal.

Olah je priemyselný, produktový a interiérový dizajnér so skúsenosťami zo spolupráce s medzinárodnými spoločnosťami ako Škoda Auto, VW, Audi, Ford, MontBlanc, Davidoff, Adidas, Lasvit či Vitra.

V športovom svete má okrem trofejí Tour de France svoj autorský podiel aj na cenách pre víťazov pretekov športových automobilov The Race of Champions.

Tie v roku 2011 v Pohári národov ovládli nemecké esá známe z formuly 1 Michael Schumacher a Sebastian Vettel.

Súvisiaci obsah

Nachádzate sa tu:
Domov»Cyklistika»Tour de France»Sagan ich má od neho sedem. Trofeje pre víťazov na Tour navrhuje Slovák