BAKU. Víkend Veľkej ceny Azerbajdžanu je známy svojou nepredvídateľnosťou. Každý rok sa postará o mnohé zaujímavé momenty na trati alebo mimo nej.
O nepredvídateľnosti vraví najmä listina víťazov od začiatku pretekania v Baku, od roku 2017 - päť podujatí prinieslo piatich rôznych víťazov.
Tímy čakala náročná skúška. Mali iba jeden tréning a nový šprintový formát.
Súčasný dvojnásobný majster sveta Max Verstappen nie je fanúšikom podobného víkendu.
„Je to hektické. Nie je to správne pretekanie, je to čistý hazard,“ povedal pred médiami o šprinte.
Šťastkársky? Nie, rýchly Checo!
Monopost Red Bullu je v tejto sezóne vesmírnou raketou na trati. V rukách dvoch talentovaných jazdcov Verstappena a Péreza sú ich autá neporaziteľné.
Zdolať dokážu iba sami seba. Tým myslené, keď proti sebe bojujú, alebo ich zradí technická chyba.
Na Veľkej cene Azerbajdžanu to bolo opäť od prvého kola v réžii rakúskeho tímu. Charles Leclerc na Ferrari, ktorý začínal z pole position, nemal nárok dotiahnuť sa na "červené býky".
Veď počas toho, ako ho predbiehal Verstappen, šiel o 30 kilometrov za hodinu pomalšie, ako monopost Red Bullu.
Vyzeralo to na víťazstvo Maxa Verstappena, ten ale doplatil na safety car, keďže kolo pred ním išiel do boxov.
Pérez, ktorý bol druhý, tak vymenil pneumatiky bez časovej straty a dostal sa do čela, kde sa udržal až do konca.
Mapa ukázala, že “Checo” bol rýchlejší primárne v prvom sektore a na začiatku druhého, takže v pomalších zákrutách.
Šéf tímu Christian Horner kedysi povedal, že práve tieto časti trate sú o kvalite pretekára, zatiaľ čo posledná rovinka v sektore č. 3, na ktorej dominoval Verstappen, je iba o výkone motora.
„Každý dokáže jazdiť po rovinke,” citoval ho SkySports.