BRATISLAVA. Tour de France je niečo ako najsledovanejší veľtrh noviniek v cyklistike. Všetky veľké firmy práve na tieto preteky nasadia novinky. Až následne ich ponúknu do predaja.
Jednou z najdiskutovanejších noviniek sa stala nová časovkárska prilba firmy Specialized. Netradičný vzhľad je kombináciou vizoru, ktorý je relatívne vysoký a vnútornej kukly.
Tie sa stali terčom posmeškov. Fanúšikovia ich prirovnávajú k prilbám z Hviezdnych vojen, prípadne žartovali, že nová prilba je určená pre tých, ktorí musia o 18.00 h absolvovať cyklistické preteky a o 19.00 h idú vylúpiť banku.
Specialized dodáva vybavenie až trom tímom - Bora-Hansgrohe, Quick-Step Alpha Vinyl a TotalEnergies. S novou prilbou sa tak predstavil aj na Tour aj Peter Sagan.
Firma Specialized uvádza, že výhodou novej prilby je že optimalizuje tok vzduchu okolo ramien. Pri jej testovaní sa zistilo, že na 40 kilometrovej časovke pomôže cyklistovi pri rovnakej námahe získať 26 sekúnd. Čo je obrovský rozdiel.
Kritizovaný návlek, ktorý pôsobil na cyklistoch zvláštne, pomáha udržať prilbu na hlave v optimálnej polohe. Bežne majú prilby popruh so zapínaním. Novinka ho nemá.
Zaujímavosťou však je, že víťaz prvej etapy na Tour de France Yves Lampaert si nezvolil novú prilbu od Specialized. Ako jeden z mála štartoval s predchádzajúcim modelom. A osvedčilo sa to.
Prečo sa takto Lampaert rozhodol?
"Chcel som materiál, ktorý sa mi osvedčil. Najmä ak bolo daždivé počasie. Preto som si radšej vybral materiál, na ktorý som zvyknutý a v ktorom som už v minulosti súťažil. Nabudúce ju možno použijem," tvrdí Lampaert.