Veľkú cenu Belgicka vyhral Räikkönen

Kimi Räikkönen (vpravo) sa stal víťazom VC Belgicka.
Kimi Räikkönen (vpravo) sa stal víťazom VC Belgicka. (Autor: ap)
TASR|30. aug 2009 o 15:30

Víťazom Veľkej ceny Belgicka pretekov F1 sa stal Fín Kimi Räikkönen. Jazdec Ferrari triumfoval na okruhu Spa-Francorchamps, ktorý je so 7,004 km najdlhším v tohtoročnom seriáli, časom 1:23:50,995 h a zaknihoval pre seba vôbec prvé víťazstvo v sezóne.

SPA-FRANCORCHAMPS. Víťazom Veľkej ceny Belgicka pretekov F1 sa stal Fín Kimi Räikkönen. Jazdec Ferrari triumfoval na okruhu Spa-Francorchamps, ktorý je so 7,004 km najdlhším v tohtoročnom seriáli, časom 1:23:50,995 h a zaknihoval pre seba vôbec prvé víťazstvo v sezóne.

Dvadsaťdeväťročný rodák z Espoo potvrdil, že sa mu v Belgicku mimoriadne darí - bol to už jeho štvrtý triumf v kariére na okruhu Spa.

Druhý s minimálnym mankom na Räikkönena skončil Talian Giancarlo Fisichella a hoci v hlavných pretekoch prišiel o pole position z kvalifikácie, vybojoval pre svoj tím Force India historicky najlepšie umiestnenie.

Indická stajňa vďaka Fisichellovi získala prvé body v prebiehajúcej sezóne efjednotky. Na pódium vystúpil a šesť bodov do hodnotenia si pripísal tretí Nemec Sebastian Vettel (Red Bull).

4.jpg

Nedeľňajšie preteky prekvapujúco nedokončil britský pilot Jenson Button. Líder seriálu MS doplatil na kolíziu, ktorá sa udiala hneď v prvom kole, okrem neho skončil s rozbitým monopostom mimo trate aj jeho krajan a úradujúci majster sveta Lewis Hamilton.

Napriek nule si Button aj po VC Belgicka udržal vedúcu priečku v klasifikácii, jeho tímový kolega Rubens Barrichello však na lídra 7. miestom ukrojil dva body a stráca naň 16.

Prekvapujúci víťaz kvalifikácie Fisichella na štarte hlavných pretekov pred seba nikoho nepustil, ale mimoriadne rušno bolo za ním. Raketový nástup mal Räikkönen, ktorý sa aj vďaka systému KERS posunul zo 6. priečky až za Fisichellu. Naopak, svoje miesta stratili po kvalifikácii druhý Trulli i tretí Heidfeld, čo využil Kubica.

V prvej ostrejšej šikane sa preteky šokujúco skončili pre Buttona, okrem lídra priebežného poradia sa v bariérach mimo trate ocitol po vzájomnom ťuknutí aj úradujúci majster sveta Hamilton, skončili aj vinník "karambolu" Grosjean a Alguersuari.

1.jpg

Tri kolá krúžilo na trati safety car a už chvíľu po jeho odchode sa menil líder pretekov. "Nadupaný" Räikkönen v nájazde do La Source využil rýchlosť svojho vozidla a predbehol Fisichellu.

Poradie na stupni zostalo zachované aj po prvej návšteve v boxoch. V polovici pretekov však boli časové odstupy medzi jazdcami nezvyčajne nízke, predposledný Badoer strácal na Räikkönena iba pol minúty. Medzitým vypadli z hry o body Alonso (problémy s upevnením ľavej pneumatiky) a Trulli, ktorý si pred pretekmi sebavedomo trúfal na víťazstvo.

Kubica stratil 3. priečku, na ktorej sa "usalašil" Vettel a do konca pretekov ju z rúk nepustil. Poradie vpredu bolo jasné, ale v samom závere mal problémy 7. Barrichello. Napokon však Brazílčan aj s dymiacim monopostom prišiel do cieľa a Brawn GP potešil aspoň dvoma bodmi.

Najbližšia VC Talianska v Monze je na programe 13. septembra.

2.jpg

Hamilton skončil v Belgicku už tesne po štarte

Hlasy po pretekoch:

Kimi Räikkönen: "Z víťazstva mám obrovskú radosť, progres celého tímu od VC Španielska je evidentný. Úvod sezóny sme zaspali, teraz sa už dostávame do optimálnej formy. Dnes som mal najrýchlejšie vozidlo na trati, čo som potvrdil predbehnutím Fisichellu. Vo Ferrari potrebujeme body ako soľ, bojujeme predsa o 3. miesto v Pohári konštruktérov."

Giancarlo Fisichella: "Skončil som druhý a získal 8 bodov, takže som určite veľmi spokojný. Možno ma trocha škrie, že sa Kimi predo mňa dostal hneď po reštarte pretekov. Myslím si, že sme obaja dosahovali identickú rýchlosť, svedčí o tom aj tesný, necelý sekundový rozdiel v cieli. Takže spokojnosť je na mieste, je to pre mňa i celý tím skvelý výsledok."

Sebastian Vettel: "Som rád, že som získal najviac bodov spomedzi jazdcov, ktorí bojujú o titul majstra sveta. Škoda začiatku pretekov, jazdil som príliš opatrne, ale postupne som zrýchlil a prepracoval sa dopredu, predbehol Kubicu a bolo z toho 3. miesto. V závere už vozidlo šliapalo tak ako má."

Výsledky VC Belgicka (44 kôl, 1 kolo = 7,004 km, spolu 308,052 km):

1. Kimi Räikkönen (Fín./Ferrari) 1:23:50,995 h, 2. Giancarlo Fisichella (Tal./Force India) + 0,939 s, 3. Sebastian Vettel (Nem./Red Bull) + 3,875, 4. Robert Kubica (Poľ./BMW-Sauber) + 9,966, 5. Nick Heidfeld (Nem./BMW-Sauber) + 11,276, 6. Heikki Kovalainen (Fín./McLaren-Mercedes) + 32,763, 7. Rubens Barrichello (Braz./Brawn GP) + 35,461, 8. Nico Rosberg (Nem./Williams) + 36,208, 9. Mark Webber (Austr./Red Bull) + 36,959, 10. Timo Glock (Nem./Toyota) + 41,490, 11. Adrian Sutil (Nem./Force India) + 42,636, 12. Sebastien Buemi (Švajč./Toro Rosso) + 46,106, 13. Kazuki Nakadžima (Jap./Williams) + 54,241, 14. Luca Badoer (Tal./Ferrari) + 1:42,177 min.

nedokončili preteky: Lewis Hamilton (V. Brit./McLaren-Mercedes), Romain Grosjean (Fr./Renault), Jaime Alguersuari (Šp./Toro Rosso), Jenson Button (V. Brit./Brawn GP), Jarno Trulli (Tal./Toyota), Fernando Alonso (Šp./Renault)

poradie jazdcov: 1. Jenson Button 72 b., 2. Rubens Barrichello 56, 3. Sebastian Vettel 53, 4. Mark Webber 51,5, 5. Kimi Räikkönen 34, 6. Nico Rosberg 30,5, 7. Lewis Hamilton 27, 8. Jarno Trulli 22,5, 9. Felipe Massa 22, 10. Heikki Kovalainen 17, 11. Timo Glock 16, 12. Fernando Alonso 16, 13. Nick Heidfeld 10, 14. Giancarlo Fisichella 8, 15. Robert Kubica 8, 16. Sebastien Buemi 3, 17. Sébastien Bourdais 2.

poradie tímov (Pohár konštruktérov): 1. Brawn GP 128 b., 2. Red Bull 104,5, 3. Ferrari 56, 4. McLaren-Mercedes 44, 5. Toyota 38,5, 6. Williams 30,5, 7. BMW-Sauber 18, 8. Renault 16, 9. Force India 8, 10. Toro Rosso 5.

Spa by chcelo alternovať VC s okruhom Nürburgring

Organizátori Veľkej ceny Belgicka seriálu F1 navrhli kolegom z nemeckej VC v Nürburgu alternovanie pretekov, aby mohli eliminovať finančné straty, ktoré obom podujatiam vznikajú. Prezident belgického okruhu v Spa-Francorchamps Etienne Davignon uviedol, že tohtoročná strata dosiahne 3 milióny eur.

"S Berniem Ecclestonom sme diskutovali o tom, že naše straty sa navyšujú. Nemôžeme hovoriť, že za všetko môže svetová kríza, ale taktiež nemôžeme zvýšiť ceny, aby sme dosiahli zisk." Organizátori jedného z klasických svetových okruhov rozmýšľajú, či budú pokračovať v seriáli F1 aj po skončení zmluvy, ktorú majú podpísanú do roku 2012.

Ako možnosť pripadá do úvahy striedanie sa s nemeckým Nürburgringom, ktorý v rámci VC Nemecka sa už aj v súčasnosti strieda s okruhom v Hockenheime. Ten tiež čelí obrovským stratám, ktoré nie sú organizátori schopní splácať. Davignon povedal, že alternovanie s Nemcami ešte dôkladnejšie nepreberal, ale za hlavnú úlohu považuje záchranu oboch okruhov.

Informovala agentúra Reuters.

Nachádzate sa tu:
Domov»Formula 1»Veľkú cenu Belgicka vyhral Räikkönen