Sagan je podľa Britov marketingovo zaujímavejší ako Messi, Ronaldo či Bolt

Na tohtoročnej Tour de France chvíľu obliekal aj žltý dres. Na olympiáde sa ale Peter Sagan predstaví v horskej cyklistike.
Na tohtoročnej Tour de France chvíľu obliekal aj žltý dres. Na olympiáde sa ale Peter Sagan predstaví v horskej cyklistike. (Autor: SITA/AP)
SITA|3. aug 2016 o 13:04

Marketingovo najzaujímavejšou športovou tvárou je podľa britského magazínu SportsPro basketbalista Stephen Curry.

BRATISLAVA. Peter Sagan nie je len skvelým cyklistom, idolom fanúšikov po celom svete, ale aj sponzorsky príťažlivým artiklom.

Päťnásobný víťaz bodovacej súťaže a víťaz siedmich etáp na Tour de France sa ocitol na 26. mieste rebríčka marketingovo najpríťažlivejších športovcov, ktorý zverejnil britský magazín SportsPro.

Dosah tohto umiestnenia sa zvyšuje porovnaním s ďalšími známymi menami svetového športu. Až za Saganom sa umiestnili futbalové ikony Lionel Messi (27. miesto) či čerstvý majster Európy Cristiano Ronaldo (35.), ale aj jamajský superšprintér Usain Bolt (31.).

Aj kriket či golf

Sagan je aj najvyššie postaveným cyklistom v hodnotení. Kolumbijčan Nairo Quintana je ako druhý najlepší na 37. pozícii. Svetová tenisová jednotka Novak Djokovič figuruje len tri priečky pred Saganom.

Na čele rebríčka sponzorsky najvyhľadávanejších či najlepšie predajných športovcov sa nachádza americký basketbalista finalistu NBA z uplynulej sezóny Golden State Stephen Curry.

Druhý je futbalista Paul Pogba, čerstvý prírastok Manchestru United.

Pre našinca menej zbehlého v niektorých menej medializovaných športoch je možno prekvapením tretie miesto indického hráča kriketu Virata Kohliho, štvrté amerického golfistu Jordana Spietha alebo siedme mladej novozélandskej golfistky Lydie Ko.

Sagan sa môže ešte viac zviditeľniť

Výročný rebríček marketingovo najzaujímavejších športových tvári SportsPro zverejnil ešte pred začiatkom Tour de France a celkovo už siedmy raz.

Figuruje v ňom päťdesiat športovcov, ktorých žurnalisti vyberali podľa viacerých kritérií. Sú nimi vek, charizma, peňažná hodnota, domáci športový trh, mimošportová príťažlivosť či ochota predať svoje meno a tvár.

"Peter Sagan je neobyčajne charizmatický športovec aj človek, ktorý má v povahe neustále víťaziť. V roku 2015 podpísal lukratívny trojročný kontrakt s tímom Tinkoff, ale jeho majiteľ Oleg Tiňkov s cyklistikou po tejto sezóne končí, a tak sa zrejme o Sagana strhne poriadna bitka. To by mu mohlo pomôcť ešte viac sa zviditeľniť," napísali na adresu Petra Sagana na webe SportsPro.

Ako už je niekoľko dní známe, boj o Sagana vyhrala nemecká značka Bora-Hansgrohe, ktorá sa chce so slovenským lídrom dostať do najvyšších poschodí svetovej cestnej cyklistiky.

Sponzorsky najpríťažlivejší športovci na svete podľa SportsPro v roku 2016:

1.Stephen CurryUSAbasketbal
2.Paul PogbaFrancúzskofutbal
3.Virat KohliIndiakriket
4.Jordan SpiethUSAgolf
5.Anthony JoshuaVeľká Britániabox
6.Kei NišikoriJaponskotenis
7.Lydia KoNový Zélandgolf
8.NeymarBrazíliafutbal
9.Missy FranklinováUSAplávanie
10.Mikaela ShiffrinováUSAzjazdové lyžovanie
23.Novak DjokovičSrbskotenis
24.Lewis HamiltonVeľká BritániaF1
26.Peter SaganSRcyklistika
27.Lionel MessiArgentínafutbal
31.Usain BoltJamajkaatletika
35.Cristiano RonaldoPortugalskofutbal
37.Nairo QuintanaKolumbiacyklistika

Súvisiaci obsah

Nachádzate sa tu:
Domov»Cyklistika»Sagan je podľa Britov marketingovo zaujímavejší ako Messi, Ronaldo či Bolt