BRATISLAVA. Bývalý šéf tímu Ferrari Mattia Binotto povedie od 1. augusta projekt Audi vo formule 1. V utorok boli oznámené veľké zmeny v manažmente, z ktorého odchádzajú Oliver Hoffmann a Andreas Seidl.
Nemecký výrobca uviedol, že Binotto bol vymenovaný za prevádzkového a technického riaditeľa švajčiarskeho tímu Sauber Motorsport, ktorého súčasťou sa v roku 2026 stane továrenský tím Audi, keď šport vstúpi do novej éry motorov.
Binotto bude mať "zodpovednosť za operatívne riadenie a športový úspech pretekárskeho tímu", dodalo Audi.
Hoffmann mal predtým celkovú zodpovednosť za projekt ako predseda predstavenstva všetkých spoločností Sauber, zatiaľ čo bývalý riaditeľ McLarenu Seidl bol generálnym riaditeľom Sauber Motorsport a fakticky riadil tím.
"Som veľmi rád, že sa nám podarilo získať Mattiu Binotta pre náš ambiciózny projekt Formuly 1," uviedol vo vyhlásení generálny riaditeľ Audi Gernot Doellner.
"Vďaka svojim rozsiahlym skúsenostiam, ktoré získal počas viac ako 25 rokov vo Formule 1, bude nepochybne schopný rozhodujúcim spôsobom prispieť k rozvoju spoločnosti Audi."
Švajčiar Binotto nastúpil do Ferrari v roku 1995 a v roku 2019 bol vymenovaný za riaditeľa talianskeho tímu.
V novembri 2022, po ďalšej neúspešnej sezóne najstaršieho a najúspešnejšieho tímu tohto športu, odstúpil a v Maranelle ho nahradil Fred Vasseur, ktorý predtým pôsobil v Sauberi.
Seidl bol v decembri 2022 vymenovaný za Vasseura, ale švajčiarsky tím znášal špekulácie o zámeroch Audi a možnosti ukončenia projektu.
Audi, ktoré vyrába vlastnú pohonnú jednotku F1 v bavorskom Neuburgu a vlani v marci vyhlásilo, že prevezme 100 % vlastníctvo Sauberu, v utorkovom vyhlásení deklarovalo, že prípravy "idú na plné obrátky".
Automobilka uviedla, že rozhodnutie o angažovaní Binota bolo súčasťou reorganizácie s cieľom zabezpečiť samostatnosť a nezávislosť projektu.
"Naším cieľom je priviesť celý projekt Formuly 1 k rýchlosti F1 prostredníctvom jasných riadiacich štruktúr, definovaných zodpovedností, zníženia počtu rozhraní a efektívnych rozhodovacích procesov," povedal Doellner.
"Na tento účel musí byť tím schopný konať nezávisle a rýchlo."
Sauber je jediným tímom, ktorý v tejto sezóne v 13 pretekoch ešte nezískal ani bod, pričom Číňan Guanyu Zhou a Fín Valtteri Bottas majú pred sebou neistú budúcnosť po roku 2024.
Švajčiarsky tím už oznámil podpis zmluvy s nemeckým jazdcom Nicom Hulkenbergom z Haasu a naháňa Carlosa Sainza z Ferrari, ktorého budúci rok nahradí sedemnásobný majster sveta Lewis Hamilton.
Pravdepodobnosť, že Sainz prestúpi do Audi, sa v poslednom čase zdala byť menšia vzhľadom na neistotu ohľadom motora na rok 2026 a nedostatočnú formu Sauberu, pričom čoraz väčší záujem prejavovala aj Alpine, ktorú vlastní Renault.
Alpine sa však v tejto sezóne tiež príliš nedarí a nedávno priviedla bývalého šéfa tímu Renault Flavia Briatoreho ako konzultanta.