BRATISLAVA. Vo veku 25 rokov sa možno ešte ani nepriblížil k svojej vrcholnej forme v kariére.
Momentálne nenájdeme na štartovom rošte formuly 1 pretekára, ktorý sa môže vyrovnať Verstappenovej úrovni.
Počas Veľkej ceny Bahrajnu 2023 viedol každé kolo od začiatku. Už od úvodu si vypracoval bohatý náskok a vyhral dominantným spôsobom.
V tejto sezóne je Max Verstappen v rýchlom monoposte Red Bullu opäť favoritom na zisk titulu majstra sveta.
Ak by ho vyhral, bolo by to pre neho tretie víťazstvo v rade. Potvrdil by tak, že sledujeme tzv. „Verstappenovu éru“.
Šef tímu Red Bull Christian Horner o holandskom pretekárovi povedal, že keď ho vidíte vo svojom spätnom zrkadle, je to skôr otázka kedy, než či vás prejde.
Podľa slov Hornera je jeho klenot v monoposte po zisku dvoch titulov majstra sveta stále rovnaký a skromný chalan.
„Často vidíte, ako sa osobnosti menia, stávajú sa z nich divy. Max je v podstate ten istý chlapec, ktorý sa objavil pred šiestimi rokmi, nemyslím si, že sa niekedy zmení.
Je spokojný sám so sebou. Netúži po obdive, miluje pretekanie sa. V podstate je to len pretekár,” citoval ho Guardian.
Otec ho nechal na pumpe
Jeho otec Jos Verstappen je bývalý pilot formuly 1. Vo svojej kariére nevyhral ani jedny preteky.
Na svojho syna bol pri výchove tvrdý, to sa dnes odráža na jeho jazde a správaní.
Hoci patril odmalička k talentovaným jazdcom, vyrastal pod prísnym dohľadom svojho otca.
Pred desiatimi rokmi súťažil Max Verstappen na motokárach v Sarne v Taliansku. Na trati sa zrazil s iným mladým jazdcom.
Následne sa cestou domov pohádal s otcom, ktorý ho vyhodil z auta na čerpacej stanici.
„Otec v ten víkend veľmi tvrdo pracoval a ja som to všetko zahodil. Bol veľmi nahnevaný a nerozprával sa so mnou.
Cestou domov, asi päť kilometrov odtiaľ, mi niečo povedal a nakoniec sme sa pohádali,“ spomína Max, ako informoval denník The Sun.
Neskôr po neho musela prísť matka. Holanďan si tiež spomína, že sa s otcom ešte dva týždne nerozprávali.
Avšak dnes, keď sa stal z Maxa Verstappena majster sveta, dá sa povedať, že tieto tvrdé lekcie využil vo svoj prospech.
Vo veku sedemnásť rokov sa stal najmladším jazdcom v histórii formuly 1. Vtedy dokonca nemal ani len vodičský preukaz.
Na trati pritom dosahoval rýchlosť viac ako 330 kilometrov za hodinu.