BRATISLAVA. Monacký pretekár Charles Leclerc vyhlásil, že vo Ferrari zatiaľ neprepadajú panike, aj keď v prvých dvoch pretekoch sezóny, v ktorej mali bojovať o titul, získali iba 17 bodov.
Leclerc a jeho tímový kolega Lewis Hamilton obsadili v úvodnej Veľkej cene Austrálie ôsme a desiate miesto, v Číne skončili na piatej a šiestej priečke, no oba monoposty boli neskôr diskvalifikované pre technické nezrovnalosti.
„Prvé dva preteky boli náročné,“ povedal Leclerc novinárom pred Veľkou cenou Japonska.
„Naša rýchlosť nebola taká, ako sme ju očakávali, a strata ďalších bodov po diskvalifikáciách bola pre tím veľkou ranou. No verím, že sme sa z toho poučili.“
Leclerc priznal, že Ferrari má stále vážne problémy s výkonnosťou monopostu a že Hamiltonovo víťazstvo v šprinte v Číne bolo predovšetkým zásluhou sedemnásobného majstra sveta.
„Naša výkonnosť, najmä v porovnaní s McLarenom, jednoducho nie je dostatočná,“ dodal Monačan.
„Nejde o to, ako ťažké je z auta dostať maximum, ale skôr o to, že tam momentálne to maximum chýba.
No dúfam, že malými krokmi dokážeme tú stratu postupne stiahnuť, začínajúc už tento víkend.“
Leclerc v minulej sezóne skončil v šampionáte jazdcov tretí a vyhral tri veľké ceny. Napriek súčasnému trápeniu verí, že Ferrari je na tom lepšie ako v podobnej fáze roka 2024.
„Určite máme pocit, že sme v prvých dvoch pretekoch nevyťažili maximum z toho, čo sme mohli,“ priznal.
„Je to frustrujúce, ale to neznamená, že sa nemôžeme zotaviť. Sezóna je stále len na začiatku a malými krokmi môžeme dosiahnuť skvelé výsledky.“
Leclerc zdôraznil, že kľúčom k zlepšeniu je rýchlosť v kvalifikácii, aby sa on aj Hamilton dokázali dostať do pozícií, v ktorých môžu bojovať s najlepšími.
Napriek diskvalifikácii ukázal 27-ročný pilot v pretekoch v Šanghaji povzbudzujúce tempo.
A to aj napriek tomu, že väčšinu pretekov odjazdil bez časti predného krídla po kolízii s Hamiltonom – skúsenosti, ktorú by si už rád nezopakoval.
„Zmenou nastavenia auta a prispôsobením jazdy sme znížili stratu viac, než sme čakali, Ale stále je rýchlejšie mať kompletné predné krídlo,“ povedal.














