KOŠICE. Po majstrovstvách sveta v hokeji nastal s odstupom času priestor na ich zhodnotenie.
Po organizačnej stránke vyjadrili zástupcovia Medzinárodnej hokejovej federácie (IIHF), marketingovej spoločnosti Infront a Slovenského zväzu ľadového hokeja (SZĽH) veľkú spokojnosť s oboma dejiskami šampionátu – Bratislavou a Košicami.
Špeciálna pozornosť sa venovala najmä Košiciam, kde odohrala zápasy základnej skupiny slovenská reprezentácia.
Steel Aréna zvládla bez problémov väčší nápor fanúšikov, ale aj novinárov ako v roku 2011, kedy sa MS konali na Slovensku prvýkrát.
Najbližšie by sa u nás mohol svetový šampionát konať v roku 2026.
Prezident IIHF René Fassel však naznačil, že bez nového štadióna, ktorého kapacita bude okolo 12 - 14-tisíc divákov to nebude možné.
Halu odovzdali pred MS v nadštandardnom stave
Svetový šampionát hodnotí pozitívne aj generálny manažér Steel Arény Igor Havrila.
„Nakoľko sme tu mali MS v roku 2011, vedeli sme, kde nás tlačí topánka a vedeli sme, aké má hala limity. Či už energetické alebo technologické a podľa toho sme sa pripravovali. Samotné prípravy začali už v roku 2018, kedy sme urobili gro prác ešte pred začiatkom extraligovej sezóny. Potom sa pokračovalo v roku 2019, kedy sa nahodili nové mantinely, svetelné zdroje, réžia, časť kamerového systému a zakúpili sme dve nové rolby. Príprava bola z našej strany spravená kvalitne a halu sme odovzdali v nadštandardnom stave. Som rád, že za celé MS nenastal v Steel Aréne žiaden technický problém,“ povedal Havrila.
„Keď to porovnám s rokom 2011, nastala obrovská až unikátna zmena, aj čo sa týka nových technológií a MS sa ukázali ako veľmi kvalitne zorganizované. Nás samozrejme teší, že sme boli toho súčasťou a že nám zástupcovia IIHF a Infrontu verejne poďakovali. Z novín sme sa dozvedeli, že to boli jedny z najlepších MS za posledných desať rokov,“ dodal.
Výpadok prúdu z roku 2011 ich mátal doteraz
Steel Aréna bola pripravená aj na výrazný nápor z hľadiska odberu elektriny, tak aby sa neopakovala situácia z roku 2011, keď počas zápasu vypadol prúd.
„Bolo potrebné si s odberom trochu pomôcť a preto boli pristavené dieselové agregáty, čo zabezpečilo SZĽH. To čo sa stalo v roku 2011 nás mátalo doteraz. Dali sme si na to veľký pozor a k tomu sme kontrolovali aj iné technológie ako klimatizáciu, chladenie a ďalšie. Mali sme pripravené náhradné diely a k dispozícii odborníkov na jednotlivé technológie,“ uviedol Havrila.