Peter Sagan počas pretekov Eneco Tour vyhlásil, že ešte nevie, či vôbec pôjde na majstrovstvá sveta. Viete, ako veľmi bolo reálne, že by do Kataru neprišiel?
„Peter povedal, čo povedal. Potom bolo ticho a nikto sa ďalej nedozvedal, aká je pravda. A tam asi bola chyba. My sme pripravovali všetko na to, že štartovať bude. Treba však povedať ešte jednu dôležitú vec. Peter doteraz na všetky reprezentačné výjazdy stopercentne nastúpil. Vždy ide do toho naplno a vždy urobí všetko pre slovenskú reprezentáciu a pre našu krajinu. Tak to treba brať.“
Slovenská výprava kategórie elite pricestovala do dejiska majstrovstiev sveta až vo štvrtok ráno. Nebude mať na aklimatizáciu príliš málo času?
„Zvolili sme takú cestu, že Peter trénoval v Monaku a Michael Kolář s Jurajom Saganom na Malorke, kde sú ideálne podmienky a teplota okolo tridsať stupňov. Odtiaľ sa presunuli sem, kde je štyridsať. Za týchto okolností tri dni stačia na to, aby sa aklimatizovali a bolo všetko v poriadku. Tak či onak, v Katare to nebude ľahké pre nikoho, pretože teploty tu dosahujú extrém. A zároveň, ani dvojtýždňová aklimatizácia by nikomu nepomohla. Veľmi ťažko sa tu totiž trénuje, v tunajšej vysokej premávke sú zvláštne podmienky. A pripravovať sa pri štyridsiatkach je tiež náročné.“
Čo myslíte tými zvláštnymi podmienkami na tréning?
„Trénuje sa v otvorenej premávke. Len vo štvrtok bol oficiálny tréning na okruhu. Išlo o jediné dve hodiny, keď okruh uzavreli, aby si pretekári všetkých krajín mohli prejsť trať. Inak sa ide v bežnej premávke. Ale nie je to až také zlé, pretože v Dauhe sa dá vyjsť von z mesta asi za dvadsať minút. Potom vás čaká prakticky už len rovina cez púšť. Navyše, cesty sú veľké a široké a nie je tu veľa semaforov.“
Peter Sagan sa pripravoval inde ako ďalší dvaja jazdci, ktorí mu v pretekoch budú pomáhať. Prebiehala nejako vzájomná koordinácia?
„Máme predstavu o tom, ako to má vyzerať. S chalanmi si ešte sadneme a spresníme si veci. Nechceme to však komplikovať, pretože model pretekov sa určí aj tak až v konkrétny deň. Predpovede zatiaľ hovoria, že vietor by mal byť slabý, a teda by nemal rozhodovať v úvodných stopäťdesiatich kilometroch, kým sa jazdci dostanú na okruh. Tomu sa budeme musieť prispôsobiť. Uvidíme tiež, či sa bude skracovať trať. To sa dozvieme deň vopred alebo možno až v deň pretekov. Môžeme vychádzať len z toho, čo budú robiť veľké tímy, ktoré majú deviatich cyklistov. Podľa toho sa zariadime.“
Ako sa dá s tromi jazdcami vôbec bojovať proti takýmto početným tímom?