BRATISLAVA. "Večer pred pretekmi máte pocit, že na druhý deň sú Vianoce. A keď sa to skončí, viete, že budete musieť čakať zase celý rok," opisuje bývalý austrálsky cyklista Matthew Hayman.
Hovorí o klasike, ktorú fanúšikovia i cyklisti dávajú nad všetky ostatné. Je nesmierne dlhá, vyčerpávajúca, dokonca nebezpečná.
Napriek tomu sa mnohí na Paríž – Roubaix tešia viac ako na akékoľvek iné preteky.
Cesta za víťazstvom na najťažšej z klasík meria 256 kilometrov, z nich 55 tvoria staré kamenné cesty, ktorým sa hovorí pavé.
Kľúčové je čo najlepšie zvládnuť cestu po kameňoch, ktoré miestami netvoria súvislý podklad. Zdá sa, akoby boli do zeme pohádzané ledabolo.
Tajomstvo je v tlaku
Každý tím má na tejto klasike svoje tajomstvo. Je ním hustota vzduchu v galuskách počas pretekov.
Je to jeden z faktorov, ktorý výrazne ovplyvní výsledok. Aj preto nik nechce prezradiť svoj recept.
"Spomínate si, ako vlani Terpstra skúšal gumy na Saganovom bicykli v cieli? Každý by chcel vedieť, ako sa pripravili jeho súperi," opisuje mechanik tímu Deceuninck - Quick Step Nicolas Coosemans pre Het Nieuwsblad.