BRATISLAVA. Nemecký motoristický tím F1 Mercedes sa v úvode novej sezóny trápi s rýchlosťou svojho auta a jeho celkovým nastavením.
Konštruktérsky majster z ostatných ôsmich sezón nie je schopný bojovať o víťazstvá. Na stupne víťazov sa aspoň vďaka spoľahlivosti dostal dvakrát.
Strieborným šípom patrí druhá priečka v jazdeckom i konštruktérskom poradí. Je potrebné poznamenať, že podľa dát z telemetrie stráca tím z Brackley na Ferrari s Red Bullom v súťažnom tempe takmer jednu sekundu na kolo.
Auto s odlišnou konštruktérskou filozofiou síce vo veternom tuneli funguje veľmi dobre, no v reálnom súťažení na okruhoch to tak nie je.
Hlavným problémom je neustále "poskakovanie" samotného monopostu, pre ktoré musia jazdci na konci roviniek dávať nohu dolu z plynu.
"Uskutočnili sme viac ako stovku experimentov. Skúšali sme nastaviť rôznu svetlú výšku, upraviť krídlo - predné i zadné. Nič nefunguje. Vo Ferrari s tým majú rovnaký problém, im auto funguje a jazdci mu veria.
Konkurentom z Red Bullu zrazu neposkakuje vôbec," vyjadril sa jeden z inžinierov Mercedesu, cituje ho automobilový denník Auto Motor und Sport.
Lewis Hamilton jazdil na Veľkej cene Austrálie s 1,5 kilogramami váhy navyše. Senzory, ktoré mal osadené na aute, mali tímu poskytnúť dôležité dáta a pomôcť mu v procese posúvania auta na ďalšiu úroveň.
Nemeckú stajňu tak čakajú týždne náročnej práce a nemôže zabúdať na to, že ani vývoj Ferrari, Red Bullu a ostatných stajní nespí.
Štvrté podujatie seriálu majstrovstiev sveta F1 hostí okruh v talianskej Imole. Veľká cena Emilia Romagna je na programe 24. apríla.