Bol marketingový génius, z nápoja proti opici vytvoril športovú značku

Dietrich Mateschitz oslavuje so Sebastianom Vettelom titul majstra sveta v roku 2010.
Dietrich Mateschitz oslavuje so Sebastianom Vettelom titul majstra sveta v roku 2010. (Autor: SITA/AP)
Martin Kozinka|23. okt 2022 o 16:10

Dietrich Mateschitz vybudoval jednu z najväčších značiek na svete vďaka marketingu.

BRATISLAVA. Iba málo ľudí ho poznalo podrobnejšie. Počas svojho života uplatňoval Dietrich Mateschitz pravidlo - súkromie nadovšetko.

Najradšej vyšiel na verejnosť oblečený v džínsoch a na tvári mal slnečné okuliare. Takmer nikdy neposkytoval rozhovory novinárom.

V roku 2015 pre nemecký časopis Manager Magazine Rakúšan povedal, že jeho bohatstvo je niečo, "čo ho nerobí šťastným alebo nešťastným. Iba s ním žije."

Napriek svojmu obrovskému majetku bol Mateschitz známy šetrným životným štýlom.

Lietal vraj ekonomickou triedou, býval v jednoduchých hoteloch a jazdil na starom Porsche. Množstvo peňazí daroval na charitu.

V roku 2016 venoval na charitu 111 miliónov dolárov, čím sa stal šiestym najštedrejším miliardárom podľa rebríčka Forbes.

Jeho médiá, najmä televízia Servus TV, boli kritizované za neobjektívne spravodajstvo, často za zľahčovanie pandémie koronavírusu.

V článku sa dozviete

  • Ako vymyslel Red Bull?
  • Ktoré športy sponzoroval?
  • Prečo vstúpil do F1?

Nikdy sa neoženil. Podľa niekoľkých informácií údajne žil s priateľkou v Salzburgu, kde údajne býva aj jeho syn Mark, ktorý sa narodil v roku 1993.

Mateschitz by si nikdy nenechal ujsť domácu VC Rakúska. Tento rok však pozvánku odmietol. Začalo sa tak špekulovať o jeho zdravotnom stave.

"Ako viete, pre pána Mateschitza bolo vždy dôležité, aby sa jeho súkromný život nedostal na verejnosť. V tomto smere sa nič nezmenilo," napísal tím F1 Red Bull v oficiálnom vyhlásení.

Dietrich Mateschitz počas VC Rakúska 2016.
Dietrich Mateschitz počas VC Rakúska 2016. (Autor: SITA/AP)

V prostredí formuly 1 sa pohyboval od 90-tych rokov a pre každého v paddocku bol uznávanou osobnosťou. 

„Pre všetkých to bola ťažká správa. Znamenal veľa pre Red Bull, a samozrejme, aj pre šport a najmä pre mňa,“ citoval ESPN pilota tímu a dvojnásobného majstra sveta Maxa Verstappena.

„To, čo pre mňa urobil, pre moju doterajšiu kariéru a celkovo môj život…Je to naozaj ťažký deň. Stále sú pred nami preteky a my sa pokúsime, aby bol po nich hrdý," povedal pred VC USA 2022.

„Bol to pozoruhodný človek. Koľko toho urobil pre mnohých, nielen vo formule 1, ale aj v biznise Red Bullu a vo svete všetkých športových platformách,” povedal pred médiami šéf tímu Christian Horner.

Nápoj vymyslel po opici

Nachádzate sa tu:
Domov»Formula 1»Bol marketingový génius, z nápoja proti opici vytvoril športovú značku