Utorok, 13. apríla, 2021Dnes je Deň nespravodlivo stíhaných, Meniny má Aleš

FOTO: Nový sponzor UFC predstavil dizajn oblečenia. Zároveň však hrozia nečakané komplikácie

UFC začína spoluprácu so značkou Venum. (Zdroj: UFC/Venum)
Adrián Mečiar|7. apr 2021 o 18:40

Venum predstavil prvú kolekciu dresov a ostatného oblečenia, no spolu s UFC môžu čeliť prvému veľkému problému.

LAS VEGAS. Tohtotýždňové podujatie UFC bude prelomové z pohľadu dizajnu.

Oficiálnou značkou organizácie bol v posledných rokoch Reebok. Ten však ako sponzor končí a túto spoločnosť nahrádza Venum.

Predstavenie nového dizajnu

Oznámenie o zmene sponzora prišlo ešte v júli 2020, avšak v praxi budeme svedkami akejsi výmeny stráží až teraz.

Spolupráca s Venumom vošla do platnosti s príchodom apríla a k dispozícii máme ukážky nového dizajnu. Ten si môžete prezrieť vo fotogalérii.

Samozrejme, pre šampiónov je opäť vyhradená špeciálna edícia s kombináciou čiernej a zlatej farby.

Skončila rozporuplná éra Reeboku 

Bojovníci nosili oblečenie z dielne svetového giganta od roku 2015. Uzatvorenie tejto dohody bolo pre UFC veľmi dôležité.

Organizácia sa v tom čase chcela usadiť v rámci tzv. mainstreamu. Podpora známej značky mala zabezpečiť väčšiu profesionalitu, celá súpiska „vyfasovala“ vybavenie s rovnakým dizajnom.

Zápasníci mohli dovtedy nosiť vlastné oblečenie a na zápasníckych úboroch mali viacerých sponzorov.

Táto voľnosť viac neplatila. Reebok sa stal exkluzívnym sponzorom počas zápasníckeho týždňa, kedy sa zvyknú konať viaceré sprievodné akcie vrátane váženia či tréningov pre verejnosť.

To vyvolalo vlnu kritiky. Mnohí zápasníci prišli o sponzorov, a tak aj podstatnú časť príjmov.

Samozrejme, Reebok vyplácal sponzorský príspevok, no ten bol často nižší než suma, ktorú mohli bojovníci získať nazhromaždením viacerých sponzorov.

Ako pripomína ESPN, problémov bolo viacero. Najmä v začiatkoch spolupráce došlo k niekoľkým pochybeniam a skomoleninám mien.

Anderson Aldo (Anderson Silva a José Aldo, pozn. red.) či Giblert Melendez, to sú dobre známe preklepy, ktoré sa nevyhli ani pri týchto troch bývalých šampiónoch.

Fanúšikovia spočiatku neboli spokojní ani so všedným dizajnom, ktorý zápasníkom nedovolil vyčnievať z radu. To je v športe postavenom na jedinečných osobnostiach dosť nešťastné.

Čiernu a bielu našťastie zakrátko doplnili ďalšie farby. Celková situácia sa časom zlepšila a hlavne pre zápasníkov zo spodných častí štartovky to vlastne neboli také zlé podmienky.

Namiesto hľadania sponzorov sa nemuseli o nič starať, peniaze mali isté. Pre bojovníkov z menej lukratívnych trhov to napokon boli dobré správy.

Známy hráč z prostredia MMA porazil veľké ryby

Jedna éra končí, tá druhá sa začína. Štafetu prevzala spoločnosť Venum, ktorá je fanúšikom dobre známa.

Venum sa angažuje v rámci sféry MMA už dlhé roky. Ešte pred nástupom Reeboku táto firma zastupovala hviezdy ako Lyoto Machida, José Aldo alebo Miesha Tate.

José Aldo pred rokom 2015 zápasil pod značkou Venum. (Zdroj: UFC, Zuffa)

Teraz sa Venum vracia na scénu. O kontrakt s UFC pritom mali záujem aj iné spoločnosti, ktorým sa pôvodne prisudzovali vyššie šance. Konkrétne išlo o Nike a Under Armour, čo v podcaste The Schmozone priznal tiež prezident organizácie Dana White.

Ako sa teda Venumu podarilo prekonať v tomto súboji“ ostatných konkurentov? „Všetko v živote je o načasovaní. Situácia vo svete je veľmi zvláštna a oni boli jednoducho tí správni ľudia v správny čas.

Nechcem spomínať presné mená, ale videli sme, ako sa v týchto podmienkach niektoré veľké značky snažia stiahnuť zmluvy so športovými ligami. V našom prípade je tu Venum doma. Toto je ich biznis. Načasovanie naozaj nemohlo byť lepšie,“ vysvetľoval White v uplynulom lete.

Z jeho slov vyplýva, že pre UFC bola kľúčová stabilita. V neistých časoch uprednostnili spoločnosť, ktorá sa špecializuje na MMA a naďalej bude považovať túto platformu za svoju prioritu.

Na obzore sú prvé problémy

Predstavenie dizajnu, spustenie predaja nového sortimentu a čoskoro ostrý test v akcii na sobotnom turnaji, to sú tie príjemné starosti UFC a Venumu, ktoré sa spájajú s úvodnými aprílovými dňami.

Vrásky na čele však môžu spôsobovať informácie z Brazílie. 

Som otvorený rokovaniam, nechcem predstavovať problém.


Andre Vieira, majiteľ brazílskej odnože Venumu

Spoločnosť Venum sa v roku 2016 rozdelila na dve časti. V Brazílii vlastní práva pôvodný spolumajiteľ Venumu Andre Vieira, globálnu firmu riadi Franck Dupuis.

Podľa Vieiru promotéri UFC nemali vedomosť o tom, že ich nový sponzor nevlastní globálne práva. Preto sa okamžite po zverejnení správ ozval organizácii.

Ak chcú predávať merch v tejto juhoamerickej krajine, musia sa s ním dohodnúť. V opačnom prípade by vraj ani zápasníci počas podujatí konajúcich sa na území Brazílie nesmeli nosiť dresy pod značkou Venum.

Vieira tvrdí, že nechce robiť žiadne komplikácie a rád sa s oboma stranami dohodne. Avšak obáva sa toho, či bude záujem aj z druhej strany. 

„Kontaktoval som ich s tým, že som otvorený rokovaniam, nechcem predstavovať problém. Práveže naopak, rád by som pridal pomocnú ruku a bol súčasťou spolupráce, no zatiaľ som sa nedočkal odpovede,“ povedal brazílsky podnikateľ pre MMA Fighting.

Rovnaký portál požiadal o stanovisko tiež zástupcov UFC. Tí uviedli, že sa vecou zaoberajú a v tejto chvíli nemôžu poskytnúť viac informácií.

Adrián Mečiar je súčasťou redakcie Svet MMA je od roku 2017. Zaujímajú ho inšpiratívne príbehy z prostredia bojových športov, stará sa o YouTube kanál, kde je autorom magazínu Týždeň V klietke. Okrem MMA sleduje najmä basketbal, ale aj ďalšie športy.

Súvisiace články