LE MANS. Toyota pretavila dvadsiaty pokus na premiérové prvenstvo vo vytrvalostných motoristických pretekoch 24 hodín Le Mans.
Pri neúčastí ďalších tovární v kráľovskej kategórii LMP1 splnila úlohu favorita, hybridné prototypy číslo 8 a 7 sa umiestnili na prvých dvoch pozíciách.
Vo víťaznej posádke #8 sa striedali Švajčiar Sebastien Buemi, španielsky pilot F1 Fernando Alonso a Japonec Kazuki Nakadžima. Práve on bol za volantom v cieli v nedeľu o 15.00, keď prežil satisfakciu za edíciu 2016.
Aj vtedy smeroval za víťazstvom, no jeho auto vypovedalo službu kolo pred koncom.
Alonso je víťaz Veľkej ceny Monaka F1 a pridal druhý diel motoristickej Trojkoruny, na jej skompletizovanie mu chýba triumf v zámorských pretekoch 500 míľ Indianapolis.
Toyota sa stala po Mazde v roku 1991 druhou japonskou automobilkou s celkovým víťazstvom na najslávnejšom vytrvalostnom podujatí.
Posádka #8 stihla na okruhu La Sarthe 388 kôl, #7 na druhom mieste (Mike Conway/V. Brit., Kamui Kobajaši/Jap., Jose Maria Lopez/Arg.) odjazdila o dva menej. Tretiu aj štvrtú priečku celkovo obsadil súkromný tím LMP1 Rebellion Racing.
24 hodín Le Mans 2018
LMP1:
1. | Buemi (Švaj.), Nakadžima (Jap.), Alonso (Špan.) | Toyota TS050 Hybrid | 388 kôl |
2. | Conway (V. Brit.), Kobajaši (Jap.), López (Arg.) | Toyota TS050 Hybrid | - 2 kolá |
3. | Laurent (Fran.), Beche (Švaj.), Menezes (USA) | Rebellion | - 12 kôl |
LMP2:
1. | Rusinov (Rus.), Pizzitola (Fran.), Vergne (Fran.) | Oreca 07-Gibson | 369 kôl |
2. | Lapierre (Fran.), Negrao (Braz.), Thiriet (Fran.) | Oreca 07-Gibson | - 2 kolá |
3. | Capillaire (Fran.), Hirschi (Švaj.), Gommendy (Fran.) | Oreca 07-Gibson | - 3 kolá |