BRATISLAVA. Bol to celkom veľký šok. Viac asi pre fanúšikov. Pretekári a ľudia, ktorí sa pohybujú okolo Rely Dakar, to už tušili.
Tak ako dokážu veľké firmy optimalizovať účtovníctvo, aby platili nižšie dane a odvody, optimalizovali niektorí pretekári svoju trasu na slávnej púštnej rely.
Ľudia hľadajú ľahšiu cestu v každej oblasti a najnáročnejšia diaľková rely nie je výnimkou.
V uplynulom ročníku za to po prvý raz potrestali Argentínčana Kevina Benavidesa. Mal pri sebe poznámky, ako nájsť schodnejšiu cestu - ale tak, aby pri tom neminul predpísané navigačné body.
Nie je to problém. Veľké tímy na to mali odborníkov, ktorým sa hovorí mapmeni.
Tí vedeli nájsť rýchlejšiu cestu medzi dvomi navigačnými bodmi. Takže kým sa poctiví jazdci trmácali v náročnom teréne, druhí šli po poľných cestách vyššou rýchlosťou.
Dakar bude riskantnejší
Teraz chcú organizátori Dakuru tieto fígle zatrhnúť.
„Pre jazdcov ako ja, ktorí nemajú podporu veľkých továrenských tímov, to je výhoda. Budem mať väčšiu šancu na dobrý výsledok. Všetci pretekári by teraz mali prejsť rovnakú trasu,“ teší sa Štefan Svitko.
„Aj keď to bude teraz o niečo nebezpečnejšie,“ priznáva slovenský motocyklista, ktorý sa pripravuje už na jedenásty štart na Rely Dakar.
Ako chcú organizátori pretekárom znemožniť, aby podvádzali?