BRATISLAVA. Aréna s kapacitou 44-tisíc divákov z diaľky pripomína kačicu na pekáči.
Je postavená na mieste bývalého Zentralstadionu, ktorý mal kedysi kapacitu stotisíc ľudí.
RB Lipsko má v Nemecku povesť najviac nenávideného klubu. Podľa mnohých ide o umelo vytvorený tím bez histórie a tradície, ktorý je iba platformou na prezentáciu bohatého sponzora.
Výrobca energetických nápojov Red Bull sa dlhý čas snažil do Bundesligy preniknúť a s Lipskom sa mu to darí.
Futbal je marketingový projekt na podporu predaja. Rovnako ako formula 1.
V Hamburgu sa kedysi proti klubu z Lipska konala demonštrácia, pri pohárovom zápase v Drážďanoch priletela z tribúny býčia hlava, vo Frankfurte nahádzali fanúšikovia na trávnik skrutky, klince aj kamene.
Trávnatý loptový šport Lipsko
Keď sa firma rozhodla vstúpiť do nemeckého futbalu, oslovila najskôr chradnúce tradičné kluby.
Z Mníchova 1860, Düsseldorfu i St. Pauli počula, že o jej peniaze nie je záujem.
Tak Lipsko kúpilo v roku 2009 licenciu na piatu najvyššiu súťaž od SSV Markranstädt a elegantne sa vyrovnalo aj s nariadením, podľa ktorého v Nemecku nie je možné mať v názvoch futbalových klubov meno sponzora.