BRATISLAVA. Siedma etapa na Giro d'Italia je v plnom prúde. Peter Sagan jazdí v štvorčlennom úniku, ktorý sa blíži na prvú šprintérsku prémiu.
Zatiaľ, čo sa slovenský cyklista zdvíha zo sedla a začína šprintovať, jeho traja súperi nejavia záujem a len sa prizerajú.
Situácia sa mení o niekoľko kilometrov neskôr, keď sa jazdci blížia na druhú rýchlostnú prémiu. Sagan si ide vlastné tempo, no jeho rivali nemilosrdne bojujú o prvé miesto.
Blížiace sa preteky v Taliansku môžu ponúknuť aj takúto, na prvý pohľad, bizarnú situáciu.
Chcú atraktívne Giro d'Italia
Sagana bude v každej etape prioritne zaujímať iba prvá rýchlostná prémia. Na nej sa rozdávajú body do bodovacej súťaže.
Najrýchlejší pretekár ich získa dvadsať, dvanásť alebo desať. Záleží od náročnosti etapa. Čím je jednoduchšia, tým viac bodov sa bude udeľovať.
Na druhej rýchlostnej prémii sa budú rozdávať bonifikačné sekundy. Prvému jazdcovi sa odpočítajú z celkového času tri sekundy, druhému dve a tretiemu jedna.
Organizátori si od toho sľubujú aktívnejší boj v etapách a taktiež väčšiu atraktívnosť pre jazdcov v úniku.
Druhá rýchlostná prémia je najmä v horských etapách umiestnená len zopár kilometrov pred cieľom.
V tom čase by sa totiž na čele pretekov mali pohybovať favoriti na celkové umiestnenie. A práve ich súboje by mali byť pre fanúšikov veľkým lákadlom.
Šprintéri majú na Giro d'Italia výhodu
Podobne ako na Tour de France sa body do súťaže o cyklámenový dres pre lídra bodovacej súťaže budú rozdávať aj v cieli.
Ich počet taktiež závisí od náročnosti etapy.
Aj na Giro d'Italia platí, že čím je etapa náročnejšia, tým menej bodov sa rozdelí v cieli. Organizátori tým chcú zvýhodniť najmä šprintérov.
V najnáročnejších etapách a časovkách získa víťaz 15, v stredne ťažkých 25 a v najjednoduchších až 50 bodov.