Európska komisia a UEFA otvorili poradenskú linku pre návštevníkov šampionátu

TASR|1. jún 2012 o 15:34

Európska komisia a Európska futbalová únia v piatok odštartovali spoločnú kampaň zameranú na informovanie spotrebiteľov, ktorej cieľom je poskytovať poradenstvo fanúšikom cestujúcim na EURO 2012.

BRUSEL.

V mene EK kampaň reprezentuje komisár pre zdravie a spotrebiteľskú politiku John Dalli a UEFA zastupuje jej prezident Michel Platini.

Od piatka funguje webová stránka, dostupná aj z domovskej stránky UEFA Euro 2012, ktorá ponúka tipy o tom, ako sa najlepšie pripraviť cestu a čo je potrebné urobiť, ak spotrebiteľ počas pobytu v Poľsku alebo Ukrajine narazí na problémy.

Služby kontaktného centra Europe Direct budú zabezpečovať zodpovedanie každej on-line otázky týkajúcej sa všeobecných práv spotrebiteľa v EÚ v 23 jazykoch, pričom informačná linka pre spotrebiteľov v anglickom jazyku prevádzkovaná poľskou organizáciou spotrebiteľov Federacja Konsumentów bude poskytovať právnu pomoc tým, ktorí ako spotrebitelia narazia v Poľsku na problémy.

Plagáty informujúce o týchto službách budú umiestnené pre fanúšikov v často obsadzovaných hoteloch. Komisár Dalli fanúšikov upozornil, že je dôležité zabezpečiť, aby nič nenarušilo ich potešenie z futbalových zápasov a preto môžu získať niektoré praktické tipy o tom, ako riešiť problémy, ktoré ich môžu stretnúť ako spotrebiteľov. Ide napríklad o zmeškané lety, stratenú batožinu alebo hotelové služby, ktoré nezodpovedajú tomu, ako boli prezentované v brožúrke v čase, keď vykonali rezerváciu.

Informačná linka pre spotrebiteľov bude fungovať od 1. júna 2012 do 31. júla 2012 a bude na nej možné získať odpoveď na akékoľvek otázky týkajúce sa spotrebiteľskej problematiky. Okrem toho bude Europe Direct podporovať túto službu prostredníctvom svojej schopnosti odpovedať na otázky v 23 jazykoch EÚ.

Nachádzate sa tu:
Domov»Futbal»Reprezentácie»Európska komisia a UEFA otvorili poradenskú linku pre návštevníkov šampionátu