BRATISLAVA. Deň svätého Valentína pozná svet ako Sviatok zaľúbených. Dnes je povinnou jazdou nielen pre všetky páry, ale aj pre marketingové spoločnosti.
Nikoho neprekvapí, že práve v tento deň majú kvetinárstva najväčšie zisky počas roka. K tejto príležitosti sa však viaže aj niekoľko legendárnych reklamných kampaní.
Vrátane jednej so športovou tematikou.
Cielilo sa aj na Slovensko
Vznikla pred majstrovstvami sveta vo futbale 2010 v Juhoafrickej republike, kde sa zatiaľ jediný raz v histórii predstavila aj slovenská reprezentácia.
Športová značka Puma, ktorá mala v tom čase niekoľkonásobne nižší rozpočet ako konkurenčné spoločnosti Nike či Adidas, sa ňou snažila zvýšiť svoje povedomie.
Zameraná bola práve na futbalových fanúšikov. Tí musia v tento deň neraz čeliť dileme medzi nárokmi partnera či partnerky a prestížnymi zápasmi.
Aj tento rok pripadli na tento dátum zápasy vyraďovacej časti Ligy majstrov. Hrá sa aj v romantickom Paríži, kde domáci St. Germain hostí Bayern Mníchov.
Virálnu kampaň mala v réžii newyorská reklamná agentúra Droga5. Jej cieľom bolo „zmierniť bolesť fanúšikom, ktorí si nemôžu pozrieť svoju milovanú hru“.
Hlavnú úlohu v nej zohrali fanúšikovia, ktorí v štýle futbalových chorálov zo štadióna prespievali známu pieseň Trully Madly Deeply od Savage Garden v špeciálnej verzii.
Cez webovú stránku „Puma Hardchorus“ si fanúšikovia mohli poslať takúto personizovanú valentínku. Prispôsobené video mohli zaslať cez e-mail alebo sociálnu sieť Facebook.
Táto špeciálna možnosť stála 69,95 amerických dolárov.
VIDEO: Valentínska reklama - Puma HardChorus
Reklama bola súčasťou globálnej kampane Love = Football (láska = futbal). Jednou z jej hlavných tvárí bol egyptský útočník Mohamed Zidan, vtedy hráč Borussie Dortmund.
Skvelé výsledky
Bizarný pohľad na chlapov z tvrdého jadra, ktorí zanôtili jemnú pieseň, nadchol a dokonale zafungoval.
Kampaň mala 113 miliónov zobrazení. A spomínané video až pätnásť miliónov zhliadnutí, čo je na rok 2010 výnimočné číslo.
Fanúšikovia si poslali 65-tisíc valentíniek a vznikli stovky fanúšikovských videí z celého sveta. Reklama bola legendárna, absolútny hit.
Vďaka špeciálnemu webu prišlo na web módnej značky takmer dva milióny návštevníkov a v priebehu týždňa sa tiež zdvojnásobili tržby.
Puma dokázala, že aj možno s menším rozpočtom sa dá uhrať veľký výsledok, ktorý sa v komunite každý rok spomína.