Najkrajšia reklama na Valentína? Serenáda v podaní fanúšikov

Puma HardChorus.
Puma HardChorus. (Autor: YouTube reprofoto)
Sportnet|14. feb 2023 o 00:00

Bola hitom pred 13 rokmi.

BRATISLAVA. Deň svätého Valentína pozná svet ako Sviatok zaľúbených. Dnes je povinnou jazdou nielen pre všetky páry, ale aj pre marketingové spoločnosti.

Nikoho neprekvapí, že práve v tento deň majú kvetinárstva najväčšie zisky počas roka. K tejto príležitosti sa však viaže aj niekoľko legendárnych reklamných kampaní.

Vrátane jednej so športovou tematikou.

Cielilo sa aj na Slovensko

Vznikla pred majstrovstvami sveta vo futbale 2010 v Juhoafrickej republike, kde sa zatiaľ jediný raz v histórii predstavila aj slovenská reprezentácia.

Športová značka Puma, ktorá mala v tom čase niekoľkonásobne nižší rozpočet ako konkurenčné spoločnosti Nike či Adidas, sa ňou snažila zvýšiť svoje povedomie.

Zameraná bola práve na futbalových fanúšikov. Tí musia v tento deň neraz čeliť dileme medzi nárokmi partnera či partnerky a prestížnymi zápasmi.

Aj tento rok pripadli na tento dátum zápasy vyraďovacej časti Ligy majstrov. Hrá sa aj v romantickom Paríži, kde domáci St. Germain hostí Bayern Mníchov.

Program Ligy majstrov
Nasledujúce 3 týždne nie je plánovaný žiaden priamy prenos.

Virálnu kampaň mala v réžii newyorská reklamná agentúra Droga5. Jej cieľom bolo „zmierniť bolesť fanúšikom, ktorí si nemôžu pozrieť svoju milovanú hru“.

Hlavnú úlohu v nej zohrali fanúšikovia, ktorí v štýle futbalových chorálov zo štadióna prespievali známu pieseň Trully Madly Deeply od Savage Garden v špeciálnej verzii.

Cez webovú stránku „Puma Hardchorus“ si fanúšikovia mohli poslať takúto personizovanú valentínku. Prispôsobené video mohli zaslať cez e-mail alebo sociálnu sieť Facebook.

Táto špeciálna možnosť stála 69,95 amerických dolárov.

VIDEO: Valentínska reklama - Puma HardChorus

Reklama bola súčasťou globálnej kampane Love = Football (láska = futbal). Jednou z jej hlavných tvárí bol egyptský útočník Mohamed Zidan, vtedy hráč Borussie Dortmund.

Skvelé výsledky

Bizarný pohľad na chlapov z tvrdého jadra, ktorí zanôtili jemnú pieseň, nadchol a dokonale zafungoval.

Kampaň mala 113 miliónov zobrazení. A spomínané video až pätnásť miliónov zhliadnutí, čo je na rok 2010 výnimočné číslo.

Fanúšikovia si poslali 65-tisíc valentíniek a vznikli stovky fanúšikovských videí z celého sveta. Reklama bola legendárna, absolútny hit.

Vďaka špeciálnemu webu prišlo na web módnej značky takmer dva milióny návštevníkov a v priebehu týždňa sa tiež zdvojnásobili tržby.

Puma dokázala, že aj možno s menším rozpočtom sa dá uhrať veľký výsledok, ktorý sa v komunite každý rok spomína.

Nachádzate sa tu:
Domov»Futbal»Ďalšie súťaže»Najkrajšia reklama na Valentína? Serenáda v podaní fanúšikov