MELBOURNE, BRATISLAVA. Fanúšikovstvo môže mať mnoho podôb. Priaznivci speváčky Taylor Swift sa nedávno zapísali do histórie tým, že minuli na jej veľkolepé turné The Eras Tour už päť miliárd dolárov.
Aj partia šiestich talianskych mladíkov má svoj idol. Krajana Jannika Sinnera. V Melbourne prežívali všetci výnimočné chvíle.
Taliansky tenista získal prvý titul na turnajoch veľkej štvorky a jeho fanklub na Australian Open zavŕšil svoj Grand Slam.
Sinner jedol mrkvu
Volajú sa Enrico Ponsi, Gianluca Bertorello, Alessandro Dedominici, Lorenzo Ferrato, Francesco Gaboardi a Alberto Mondino. Všetci sa poznajú od školských čias a pochádzajú z malého mestečka Revello na severozápade Talianska.
Nemajú tvrdý servis, ani kvalitný return, ale za rok sa stali tenisovým fenoménom. Často sa objavujú v záberoch kamier a aj medzi fanúšikmi občas pútajú väčšiu pozornosť než hráči na kurte.
Skupina šiestich Talianov drukuje Jannikovi Sinnerovi v nápaditých oranžových kostýmoch, ktoré symbolizujú mrkvu. Vďaka tomu dostali prezývku Carota Boys (Mrkvoví chlapci).
Skupina fanúšikov talianskeho tenistu Jannika Sinnera známa ako Carota Boys (Mrkvoví chlapci) počas sledovania finále medzi Jannikom Sinnerom a Daniilom Medvedevom na Australian Open. (Autor: TASR/AP)
Tento celkom bizarný nápad skrsol minulý rok v hlave jedného z nich - Francesca Gaboardiho. Podľa jednej a najrozšírenejšej verzie odkazuje na moment z turnaja vo Viedni, kde si Jannik Sinner v prestávke namiesto obligátneho banánu pochutnával na mrkve.
Druhá verzia tvrdí, že sa fanúšikovia inšpirovali ryšavou (oranžovou) farbou Sinnerových vlasov.
Partia sa dohodla, že tenistu prídu povzbudzovať na turnaj do Ríma. "Vstupenky na konkrétny deň sme si kupovali mesiac pred začiatkom turnaja, takže ani nebolo isté, či ho uvidíme naživo. Keby hral na druhý deň, tak by Carota Boys možno nikdy nevznikli," vysvetľoval pre magazín Vogue Alessandro Dedominici.
Pôvodné kostýmy si objednali na Amazone, neskôr si dali v lokálnej firme ušiť druhé, ktoré využívajú dodnes. Na nich už je originálne logo.
Fanúšikovia majú fanúšikov
Carota Boys je dnes už značka. Sinnerovi fanúšikovia majú vlastných fanúšikov, na Instagrame sleduje skupinu vyše stotisíc ľudí. Tričká s ich logom si objednávajú ľudia zo všetkých kútov sveta.
V Taliansku ich pozvali do obľúbenej televíznej šou. Tenista minulý rok na tlačovej konferencii v Turíne žartoval, že už sú pomaly populárnejší ako on.
Po turnaji v Ríme cestovali Carota Boys za svojim idolom aj do Paríža, Londýna a do New Yorku na US Open. Najmä vďaka jednému zo Sinnerových reklamných partnerov, ktorý im hradil náklady na dopravu a pobyt. V New Yorku sa s tenistom prvý raz stretli osobne.
"Ceníme si na ňom jeho skromnosť a prirodzenosť. Správa sa príkladne na kurte a mimo neho nemá žiadne škandály. Je to dobre vychovaný chlapec," vravel Enrico Ponsi pre agentúru AP.
So Sinnerom sú odvtedy v kontakte cez Whats App. "Samozrejme, že kým hrá, musí sa sústrediť na zápasy, ale vždy si napíšeme zopár slov," dodal.
V Melbourne už fanúšikovia talianskeho tenistu inšpirovali ďalších, takže bolo jasné, komu drukujú diváci oblečení v oranžovom.
"Je skvelé mať takýto oddaný fanklub," reagoval pre Eurosport Sinner, ktorý vo finále Australian Open zdolal Rusa Daniila Medvedeva 3:2 na sety.