INNSBRUCK. Ak vedľa seba postavíte historický bicykel, možno spred päťdesiatich rokov a ten súčasný, základ je stále rovnaký. Dve kolesá, pedále, ktoré cez reťaz prenášajú silu na zadné koleso.
„Bicykel je aj dnes bicyklom. Základ je stále rovnaký ako kedysi. Len dnes je okolo bicyklov oveľa viac práce. Majú elektronické prehadzovanie, hydraulické brzdy. Celkovo dnes musíte pracovať s elektronikou a počítačmi,“ vraví mechanik tímu Bora-Hansgrohe.
Vybral si ho Sagan
Litovec Mindaugas Goncaras býval profesionálnym cyklistom. Po skončení kariéry pri nej ostal.
Bavilo ho opravovať a skladať bicykle. Dnes to robí na súťažiach pre jazdcov nemeckého tímu.
V minulosti pracoval v tímoch Radioshack či Tinkoff. Práve v Tinkoffe si ho všimol Peter Sagan a oslovil ho, či by nechcel ísť spoločne s ním do nového tímu.
Dnes je Goncaras mechanikom majstra sveta. Slovenskej reprezentácii pomáha na šampionáte v Innsbrucku. Trať bude mimoriadne kopcovitá, aj Sagan priznal, že to bude extrémne.