Šesťnásobný majster sveta v MotoGP Marc Marquez bude od roku 2025 pôsobiť v továrenskom tíme Ducati. S talianskou značkou podpísal dvojročnú zmluvu.
Tridsaťjedenročný Španiel, ktorý bol aj majstrom sveta v kubatúre 125 ccm a Moto2, v tejto sezóne preteká za satelitný tím Ducati Gresini Racing a v priebežnom poradí šampionátu je tretí.
Marquez napriek zraneniam a operáciám zostáva najväčším menom tohto športu v súčasnosti. Prípradým ziskom siedmeho titulu v MotoGP a deviateho celkovo by vyrovnal zápis Taliana Valentina Rossiho, ktorý je považovaný za najlepšieho jazdca všetkých čias.
V sedle továrenskej Ducati nahradí Taliana Enea Bastianiniho po boku úradujúceho dvojnásobného majstra sveta Francesca Bagnaia.
"Som veľmi rád, že v budúcej sezóne budem môcť v MotoGP obliekať červené farby továrenského tímu Ducati. V podstate od prvého kontaktu s Desmosedici GP som si jazdu na nej užíval a hneď som sa dobre adaptoval," uviedol Marquez vo vyhlásení.
"Od toho momentu som vedel, že mojím cieľom je pokračovať v tejto ceste, ďalej rásť a prejsť do tímu, v ktorom je Francesco Bagnaia už dva roky po sebe majstrom sveta.
Som šťastný, že môžem urobiť tento veľký krok v roku 2025 a som vďačný za dôveru, ktorú do mňa Ducati vložila."
Generálny manažér Ducati Corse Luigi Dall'Igna uviedol, že na výber bol zoznam silných jazdcov.
Najpravdepodobnejšou možnosťou bolo angažovanie Španiela Jorgeho Martina zo satelitného tímu Pramac Ducati, aktuálneho lídra šampionátu. V hre bolo aj pokračovanie Bastianiniho.
Martin napokon ešte v pondelok podpísal kontrakt s továrenským tímom Aprilie. Očakáva sa, že Bastianini prestúpi do KTM.
"Nakoniec naša voľba padla na nesporný talent, akým je Marc Marquez. Len za niekoľko pretekov sa dokázal dokonale prispôsobiť nášmu Desmosedici GP a jeho vrodená ctižiadostivosť ho tlačí k neustálemu rastu, povedal Dall'Igna."
Marquez dal v apríli jasne najavo, že po odchode z nekonkurencieschopnej Hondy do Gresini na konci roka 2023 chce plnohodnotnú továrenskú výbavu.
Gresini používa Ducati Desmosedici GP23, na rozdiel od továrenských strojov Desmosedici GP24.