Je šialené, ako sa Ferrari dokáže rozoštvať zvnútra, vraví Števo Eisele

Monacký pilot F1 Charles Leclerc vo farbách tímu Ferrari.

Je šialené, ako sa Ferrari dokáže rozoštvať zvnútra, vraví Števo Eisele

Monacký pilot F1 Charles Leclerc vo farbách tímu Ferrari. (Autor: TASR/AP)
Monacký pilot F1 Charles Leclerc vo farbách tímu Ferrari.
Monacký pilot F1 Charles Leclerc vo farbách tímu Ferrari. (Autor: TASR/AP)
Miroslav Kováčik|5. aug 2022 o 17:30

Známy komentátor F1 hodnotí doterajší priebeh sezóny 2022.

BRATISLAVA. V minulých sezónach to bol pomerne častý obrázok.

Z diváckeho pohľadu boli trochu nudnejšie preteky v Monaku, Francúzsku či Maďarsku. Obvykle sa víťazom stal najlepší muž sobotňajšej kvalifikácie. 

Sezóna 2022 je však nesmierne dramatická a popiera aj zaužívané štandardy. Nedeľné popoludnia sú reklamou na motošport, hoci formula 1 vstúpila do novej éry a s najvýraznejšími zmenami pravidiel za posledných 40 rokov. 

"Keď sa teraz ľudia pozrú na poradia v šampionátoch, tak to možno vyzerá ako nuda, ale máme za sebou trinásť veľkých cien a ja si myslím, že jedenásť bolo prudko nadpriemerných," hovorí komentátor Sport TV Števo Eisele.

Sme na míle pozadu, tvrdil Verstappen

S číslom jeden na monoposte a statusom majstra sveta vstupoval do sezóny Max Verstappen, ale po úvodných troch pretekoch nemal veľa dôvodov na úsmev. 

V Saudskej Arábii síce vyhral, no pre technické problémy musel odstúpiť z pretekov v Bahrajne aj v Austrálii. Iba 25 bodov na jeho konte znamenalo, že na výborne jazdiaceho Charlesa Leclerca rýchlo nabral 46-bodovú stratu. 

V článku sa dozviete:

  • V čom spočívala agresívnejšia stratégia Ferrari?
  • Čo označil Števo Eisele za šokujúce, až zahanbujúce?
  • O koľko možných bodov prišiel Charles Leclerc?
  • Aké rozbroje sú vo vnútri tímu z Maranella?
  • Ako sa zmenil Max Verstappen po zisku titulu?
  • Kto stál za jeho víťazstvom v Maďarsku?
  • Aká je superschopnosť Mercedesu?

"V úvode zohral rolu faktor nespoľahlivosti. Nové pravidlá zmrazujú ďalší vývoj pohonných jednotiek, a tak všetci štyria dodávatelia hnali vývoj až za hranu.

Vedeli totiž, že nasledujúcich päť rokov nebudú môcť prinášať výkonnostné zlepšenia, ale len tie z pohľadu spoľahlivosti," hovorí Eisele. 

V Red Bulle razom vyprchalo nadšenie z majstrovskej sezóny.

A frustrovaný bol aj samotný Verstappen. "Už teraz sme na míle pozadu. Ani nechcem myslieť na boj o titul, lebo dôležitejšie je dokončovať preteky. Je to frustrujúce a neakceptovateľné," povedal po pretekoch v Melbourne.

Vo Ferrari sa po 910 dňoch dočkali víťaznej veľkej ceny, v Maranelle rýchlo viseli dve tímové vlajky a Leclerc začal byť ospevovaný ako nový Kimi Räikkönen, doposiaľ posledný majster sveta z tímu Ferrari.

Z náskoku je výrazná strata

V následnom priebehu sezóny sa však situácia otočila o 180 stupňov. Kým v prípade Red Bullu sa problémy s palivovým systémom ukázali ako minoritné, Ferrari začalo doplácať na efekt snehovej gule. 

Dočítajte tento článok
s predplatným sportnet.sk

Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.

Máte už konto alebo predplatné? Prihláste sa

Súvisiaci obsah

Nachádzate sa tu: