Televízni diváci ho dnes poznajú ako tvorcu hudobných rebríčkov, športoví novinári zase ako bývalého hovorcu Slovenského futbalového zväzu.
JURAJ ČURNÝ je však aj veľkým fanúšikom formuly 1, ktorú sleduje od pamätnej sezóny 1976, v ktorej James Hunt tesne zdolal Nikiho Laudu.
Pozorne sleduje aj súčasné dianie a cestu Maxa Verstappena za obhajobou majstrovského titulu. „Max je stále rovnako motivovaný a myslím si, že má chuť napodobniť či už Michaela Schumachera alebo Lewisa Hamiltona,“ hovorí Čurný.
Pred touto sezónou nastali v F1 viaceré zmeny. Monoposty sú na pohľad mohutnejšie a novinkou sú aj 18-palcové pneumatiky. Čo ste očakávali od týchto zmien?
Pri zmene pravidiel je vždy deklarovaným cieľom vyrovnať štartové pole. Myslím si, že tentokrát došlo k niečomu, čo málokto čakal.
Na rozdiel od roku 2014 Mercedesu tieto zmeny nepomohli, respektíve koncepcia, ktorú zvolil, sa neukázala ako najlepšia. Mercedes je v pozícii, že dobieha súperov, ktorí sa lepšie popasovali so zmenami.
Inak, ten cieľ vyrovnať pole sa nie vždy podaril. Mne najviac zostal v pamäti ročník 2009, keď zmeny vystrelili do pozície majstra sveta tím, s ktorým nikto nepočítal a v úvodných pretekoch ani nemal sponzorov - Brawn GP.
Prekvapilo vás, že Mercedes aj vzhľadom na svoje finančné možnosti a zázemie výrazne zaostával za Red Bullom a Ferrari?
Ono sa niekedy stane, že tím, ktorý bol dlhé roky dominantný pri zmene pravidiel netrafí ten správny smer. Opäť si pomôžem historickou skúsenosťou.
Napríklad, v roku 1978 Mario Andretti s Ronniem Petersonom a celý tím Lotus absolútne dominovali. Pred ďalšou sezónou však prišiel Colin Chapman s modelom, o ktorom tvrdil, že bude ešte lepší. To auto však vôbec nefungovalo a Lotus sa pomaly začal vytrácať z popredných pozícií.
Je to vždy istým spôsobom lotéria. Našťastie dnes máme rozpočtové stropy, ktoré sa síce dajú nejakým kreatívnym spôsobom zlepšiť v prospech silných tímov, ale pri dnešnej elektronickej kontrole je to iné ako kedysi.
Najbohatšie tímy, ktoré spozorovali spravidla veľké tabakové koncerny, mali neobmedzené finančné možnosti a všetci ostatní boli v závese. Dnes sa vytvoria skupiny tímov, ktorých rozpočtové možnosti sú podobné.
V úvode sezóny mal Red Bull značné problémy so spoľahlivosťou. Max Verstappen nedokončil dve z troch veľkých cien. Bolo Ferrari na štart sezóny lepšie pripravené?
Spomenuté zmeny pravidiel spôsobili aj to, že nikto nevedel, ako to bude so spoľahlivosťou. Zdá sa, že Red Bull si vybral slabšiu chvíľu v úvode sezóny, ale odvtedy až na zopár výnimiek všetko funguje, špeciálne v prípade Verstappena.
Bolo prekvapujúce, že im úvod sezóny nevyšiel, ale veľmi rýchlo sa z toho dostali. Ferrari je vždy veľkým otáznikom, pretože taliansky tím asi nikdy nebude taký dôsledný ako nemecký alebo britský tím.
Charles Leclerc pomerne rýchlo získal 46-bodový náskok pred Verstappenom a mnohí fanúšikovia Ferrari ho videli ako nového majstra sveta. Bolo to predčasné?