BRATISLAVA. V posledných rokoch sa z toho stala tradícia. Po predsezónnych testoch sa šéf Mercedesu Toto Wolff postaví pred média a povie, že monoposty nemeckého tímu momentálne nie sú také rýchle ako má konkurencia.
Možno na začiatku turbo éry tomu verejnosť uverila, ale po siedmich jazdeckých a ôsmich konštruktérskych tituloch sa nájde len málokto, kto by bral tieto slová vážne. A to nielen medzi fanúšikmi, ale aj samotnými jazdcami.
"V Mercedese často opakujú, že nie sú favoriti, pretože sa im vraj počas testovacieho obdobia iba kopia problémy. A potom o týždeň neskôr, keď vyhrajú preteky, zrazu zmenia rétoriku na to, ako to v továrni úplne prekopali," povedal Max Verstappen podľa webu motorsport.com.
Faktom však je, že všetkých desať tímov F1, vrátane Mercedesu, čaká v novej sezóne viacero noviniek, ktoré môžu ovplyvniť výkonnosť a rozloženie síl.
"Formula 1 prežíva podľa mňa najzrušujúcejšie obdobie a nikdy nebola fanúšikovská obec, vrátane mňa, taká natešená a zároveň napätá. Zmena pravidiel navonok nevyzerá až tak zásadne, ako v skutočnosti je," povedal v rozhovore pre Sportnet komentátor F1 Števo Eisele.
Mercedes napodobňuje technológiu z rakiet
Pri pohľade na súčasné monoposty si aj laik všimne, že sú mohutnejšie a ťažšie oproti tým predošlým. Na váhe pridali ďalších 45 kilogramov a výraznou zmenou je aj prechod z 13-palcových na 18-palcové pneumatiky.
Napriek tomu, že pravidlá boli striktne dané, nevyzerajú monoposty rovnako. Tímy sa opäť raz pokúšali nájsť tzv. šedú zónu a autá čo najlepšie upraviť.
"Dnes máme na štartovom rošte desať tímov a nebojím sa povedať, že šesť - sedem rôznych aerodynamických prístupov. Ale až o pár týždňov sa dozvieme, ktorý je ten správny," povedal komentátor F1.
Medializované boli najmä bočnice Mercedesu, o ktorých účinnosti sa vedú diskusie. Z paddocku sa však ozývajú skôr negatívne reakcie.