Chodiace bilbordy či jazdci z Tour de France. Dresy rakúskeho klubu čelia posmeškom

Hráči TSV Hartberg v dresoch na sezónu 2025/2026.
Hráči TSV Hartberg v dresoch na sezónu 2025/2026. (Autor: TSV Hartberg)
Jakub Miholek|22. júl 2025 o 17:21

Bez peňazí od sponzorov by nemohol hrať Bundesligu.

BRATISLAVA. Futbalový tím z rakúskej Bundesligy TSV Hartberg predstavil nové dresy na sezónu 2025/2026. Podľa oficiálneho vyjadrenia klubu na sociálnych sieťach sú dresy v klubových farbách modrej a bielej. Zaujali však aj extrémnym počtom sponzorov.

V porovnaní s minulou sezónou, keď sa nachádzalo na dresoch, šortkách a štulpniach 19 sponzorov, klub toto číslo opäť prekonal. V tnovom ročníku budú mať hráči Hartbergu na dresoch 17 sponzorov, ďalších 5 je na šortkách a jeden na štulpniach, čo je dokopy 23 sponzorov.

Klub pôsobiaci v malom meste Hartberg, kde žije okolo 6 700 obyvateľov, sa stal pre dresy terčom posmeškov.

Chodiace bilboardy či Noviny FC

Podľa portálu Inside World Soccer je pôvodný dizajn dresu takmer neviditeľný pod vrstvou log a tak pripomína skôr dres z Tour de France.

Kritike a posmeškom sa nevyhli dresy finalistu uplynulého ročníka Rakúskeho pohára ani na sociálnych sieťach. Ľudia označujú hráčov ako „chodiace bilboardy“, či „Noviny FC“. Niektorí užívatelia ironicky uvádzajú, že na drese je ešte miesto pre ďalšieho sponzora alebo radia, aby ďalší sponzor nahradil klubové logo.

Dôležité príjmy

Aj keď podoba dresov vyvoláva rôzne negatívne reakcie, klub argumentuje dôležitosťou príjmov od reklamných partnerov.

TSV Hartberg patrí medzi menšie tímy rakúskej Bundesligy a vďaka peniazom od sponzorov môže konkurovať súperom. Klub tvrdí, že nechce byť závislý len na jednom veľkom sponzorovi.

Hráči rakúskeho bundesligistu TSV Hartberg v nových dresoch.
Hráči rakúskeho bundesligistu TSV Hartberg v nových dresoch. (Autor: TSV Hartberg)

Hovorca klubu Roland Puchas minulý rok v interview povedal: „Sme radi že ich máme (sponzorov), bez nich by sme nemohli hrať Bundesligu.“

Spomedzi sponzorov vyniká logo spoločnosti PROfertil. Ide o doplnok stravy na liečbu mužskej neplodnosti. Vyrába ho spoločnosť Lenus Pharma, ktorú založila Brigitte Annerl, súčasná šéfka klubu TSV Hartberg.

Klub zo Štajerska pôsobí v najvyššej súťaži od roku 2018. Najlepší výsledok dosiahol v sezóne 2019/20, keď obsadil 5. miesto a zahral si aj v predkole Európskej ligy. V minulej sezóne sa takmer postaral o senzáciu, v semifinále Rakúskeho pohára vyradil Austriu Viedeň, ale vo finále nestačil na Wolfsberg.

Na počte nezáleží

Rakúska Bundesliga nemá kritéria na počet sponzorov na dresoch. Pravidlá určujú umiestnenie a veľkosť loga na pravej strane hrudníka, tak isto umiestnenie a veľkosť čísla a mena hráča. Nie je tiež povolená propagácia spoločností produkujúcich tabakové výrobky.

Nachádzate sa tu:
Domov»Futbal»Ďalšie súťaže»Chodiace bilbordy či jazdci z Tour de France. Dresy rakúskeho klubu čelia posmeškom