BRATISLAVA. Keď v roku 2016 prenikli prvé správy, že majster sveta a jedna z najväčších hviezd cyklistiky Peter Sagan bude jazdiť za malý nemecký tím Bora Argon 18, znelo to ako nepodarený žart.
Išlo o prokontinentálny tím s malým rozpočtom. V podstate sa nemal ako najsilnejším tímom rovnať.
V roku 2016 vybojoval desať víťazstiev, štartoval aj na Tour de France, kde Emanuel Buchmann skončil celkovo na 21. priečke.
Rozpočet tímu na celý rok bol menej ako päť miliónov eur. Zakladateľ a šéf tímu Ralph Denk mal sen o veľkom a úspešnom tíme a Sagana sa mu podarilo získať.
Sagana si získal víziou
Ako mohol tento tím získať jedného z najlepších cyklistov sveta?
Denk je šikovný biznisman aj dobrý stratég. Nemecká cyklistika bola po dopingových škandáloch v troskách.
Sponzori sa nechceli s cestnou cyklistikou viac spájať. Nemecké televízie zrušili prenosy z Tour de France, preteky Okolo Nemecka sa prestali organizovať a skončili aj nemecké tímy v elitnej kategórii – Telekom a Milram.
Denk sa rozhodol, že nemeckej cyklistike vráti lesk.
Keďže domáci sponzori nemali k cyklistike veľkú dôveru, rozhodol sa k tomuto cieľu dopracovať s pomocou hviezdy svetového formátu – Petrom Saganom.
Samozrejme, na plat majstra sveta sa museli skladať sponzori, ktorých priniesol sám cyklista (Specialized, Sportful). Okrem toho Denk získal nového titulného sponzora – firmu Hansgrohe a rozpočet navýšil aj hlavný sponzor Bora.
Konkurenti nemali miesto
Inak by nemohol Saganovi ponúknuť najvyšší plat v pelotóne v tom čase – šesť miliónov eur ročne.
„Zdieľame rovnakú filozofiu aj odhodlanie. Niekoľko mojich kamarátov a spolupracovníkov z tímu Tinkoff sa ku mne pripojí, čo prispeje k tomu, že bude okolo mňa stále silný tím,“ komentoval vtedy Sagan tento prekvapivý krok.