BRATISLAVA. Ešte pred pár mesiacmi šliapal na pretekoch Okolo Slovenska či na majstrovstvách sveta, kde sa ukázal v úniku. Už vtedy vravel, že vnútorne cítil, že je to jeho posledný rok.
Súťažný adrenalín a bicykel vymenil Juraj Sagan za sprievodné auto. S vysielačkou teraz spoza volantu dáva počas pretekov rady a pokyny cyklistom, podáva im fľaše s pitím či oblečenie.
Po skončení aktívnej kariéry sa stal športovým riaditeľom v novom slovenskom tíme RRK Group Pierre Baguette Benzinol.
„Je to iné ako v pozícii pretekára. Je to pre mňa niečo nové a teším sa na to. Musím poďakovať Jánovi Valachovi za cenné rady,“ opisuje starší z bratov Saganovcov.
Odrazový mostík pre mladých
Športový riaditeľ má na pleciach väčšiu zodpovednosť. Rieši logistiku, taktický plán, musí mať prehľad o trase, o počasí. Musí vedieť pomôcť vyriešiť rôzne problémy. Často má na pretekoch oveľa viac starostí ako pretekári.
„Musím si napríklad dobre naštudovať trať, vysvetliť chalanom, čo nás čaká. Okrem toho zvoliť správnu taktiku a vedieť pretekáov motivovať,“ vraví Sagan.
RRK Group Pierre Baguette Benzinol je nový slovenský kontinentálny tím. Má ambíciu pomôcť etablovať sa mladým talentovaným pretekárom.
„Našim zámerom je vybudovať na Slovensku tím, ktorý bude dávať mladým pretekárom priestor, aby nemuseli riešiť dilemu, čo budú robiť, keď skončia v juniorskej kategórii. Aby nestratili šancu živiť sa cyklistikou a mohli pokračovať v kariére,“ vysvetľuje Sagan.
„Jedným z našich najsilnejších jazdcov je Martin Voltr. Je to ťahúň, dobrý časovkár a môže sa presadiť v únikoch. V šprintérskych dojazdoch by sa mali ukázať Andrej Liška a Adam Foltán. Skúseným pretekárom v tíme je Marek Čanecký, ktorý je tiež silným časovkárom,“ opisuje Sagan.
Práve to bol pred pár rokmi problém. Úspešní juniori si nevedeli nájsť klub, v ktorom by pôsobili. Ak sa nedokázali dostať do Dukly Banská Bystrica, mali obmedzené možnosti. Stávalo sa, že viacerí s cyklistikou radšej skončili.
Nový tím by mal byť pre mladých pretekárov odrazový mostík.