LURDY. Trinásť amatérskych cyklistiek absolvuje každý deň pred mužským hlavným pelotónom rovnakú trasu etapy pretekov Tour de France.
Odhodlané cyklistky majú ambíciu absolvovať dovedna 3351 kilometrov s cieľom v Paríži.
Jazdia počas bežnej premávky
V hlavnom meste Francúzska ich po absolvovaní poslednej etapy nebudú čakať davy fanúšikov, nepostavia sa na pódium pre víťazov a odídu domov bez finančnej odmeny.
Ich cieľom je však získať si rešpekt, uznanie a návrat ženskej edície Tour de France.
V rokoch 1984 až 1989 pretekali cyklistiky popri mužských kolegoch pod oficiálnym názvom Tour de France Feminin, v ďalšom období až do roku 2009 súťažili v pretekoch pod inými názvami.
Na rozdiel od mužov absolvujú celú trať počas bežnej premávky na cestách.
Zvládli Alpy aj Pyreneje
"Rešpektujeme semafory a pravidlá cestnej premávky," uviedla jedna z pretekárok Tatiana Kalačovová.
Tento rok sa museli vysporiadať s úsekmi "pavé" cestou do Roubaix, zvládli Alpy aj Pyreneje.
"Snažíme sa dokázať, že aj ženy, dokonca amatérky, dokážu bez dopingu a bez špeciálnej asistencie, zvládnuť rovnakú záťaž a dokončiť celú trasu pretekov," skonštatovala Kalačovová a dodala:
"Cyklistika zostáva jedným zo športov, kde neexistuje rovnosť medzi pohlaviami."
Ľudia chcú vidieť ženskú Tour
Každý deň zverejnia svoju aktuálnu polohu, aby sa k nim mohli pridať ďalšie jazdkyne. Na štarte každej etapy sa stretne čoraz viac ľudí.
"Nie je to iba kvôli tomu, že je to zábava. Ľudia sa zároveň pýtajú, kde je ženská Tour de France. Chcú ju vidieť a prídu nám vysloviť svoju podporu," uviedla Kalačovová.
Rovnako vyzdvihla povzbudzovanie fanúšikov, ktorí pri trati čakajú na mužský pelotón.
Rozvoj ženskej cyklistiky
"Keď prídeme, sú ako šialení. Ich povzbudzovanie je neskutočné. Preto nám neostáva nič iné, ako ešte pridať a snažiť sa ešte viac."
Hviezda ženskej cyklistiky Holanďanka Marianne Vosová, dvojnásobná olympijská šampiónka a víťazka troch ročníkov ženskej edície Giro d´Italia, nemá pochybnosti o tom, že aj ženy sú schopné zvládnuť trojtýždňové preteky.
Vosová, ktorú teší súčasný rozvoj ženskej cyklistiky, uprednostňuje kratšiu súťaž, keďže takto dlhé preteky by priniesli veľké zmeny do existujúceho kalendára.
"Samozrejme bolo by skvelé mať 21-dňovú Tour de France, no nemyslím si, že je to v súčasnej situácii najlepšie riešenie pre cyklistky," uzavrela Vosová.