Čo sa týka zakúpení PPV, pre UFC je rekordným galavečer UFC 202, teda turnaj, ktorý v hlavnom zápase ponúkol odvetný súboj medzi Nateom Diazom a Conorom McGregorom. Toto podujatie bolo veľmi špecifické. Na rozdiel od iných úspešných PPV podujatí, UFC 202 bolo postavené na jednom veľkom zápase.
Na karte sme síce mali duely Johnson-Teixiera či ´Cowboy´-Story, teda súboje, v ktorých sa objavili etablované mená, no tieto zápasy boli pre úspech na PPV úplne bezvýznamné. Ak chce UFC zaznamenať vysoké PPV predaje, potrebuje zaujať širšiu vrstvu divákov, nie iba hŕstku tzv. “hardcore” fanúšikov.
To, že tento počítaný turnaj UFC bol postavený len na jednom obrovskom dueli znamenalo, že celé promo sa točilo iba okolo tohto duelu. Avšak čo bolo prekvapujúce, išlo o pomerne tiché promo. Čo bolo úplne nezvyčajné, veľa vzruchu nepriniesla ani prvá tlačová konferencia po oznámení odvety, ktorá sa konala pár dní pred UFC 200. Tlačové konferencie Conora McGregora sú povestné šialenstvom, ktoré sa na nich deje, no tentoraz sme boli svedkami výnimky.
Celá tlačová konferencia sa niesla v pokojnom duchu, dokonca aj staredown. Prevažne rovnako pokojné boli aj týždne pred samotným zápasom. Všetko sa zmenilo až počas fight weeku. Na definitívny predaj zápasu stačila aj zhruba minúta, ktorú obaja strávili na tlačovej konferencii spoločne v jednej miestnosti, kým sa nezačala obhadzovačka plechovkami.
Tento skrat, alebo možno výborné vopred pripravené divadlo, zafungovalo perfektne. Lietajúce plechovky a fľaše minerálky sa dostali snáď všade.
Plné napätia bolo aj váženie, na ktorom boli dokonca prítomní policajti. Hype pred UFC 202 parádne vygradoval do rekordných rozmerov.
UFC odvtedy organizovalo niekoľko veľkých PPV podujatí, no žiadne nezožalo taký úspech ako 202-ka. Turnaje ako UFC 205 (Alvarez-McGregor), UFC 207 (Nunes-Rousey), UFC 214 (Cormier-Jones II) či UFC 217 (Bisping-GSP) sa radia medzi najsledovanejšie turnaje histórie, no k odvete McGregora s Diazom sa nepribližujú.
UFC 229 je predurčené na to, aby sa minimálne zaradilo medzi najsledovanejšie podujatia v dejinách UFC. Tesne pred turnajom sa hovorí o prekonaní 2-miliónovej hranice, čo vôbec nie je nereálne.
Štýl, akým UFC promuje zápas medzi McGregorom a Khabibom, sa veľmi podobá na Conorovu odvetu s Diazom. Celý event je opäť sústredený okolo jedného gigantického zápasu. Zbytok štartovky je solídny, no bez ďalších v bežnom svete známych mien, čo znamená, že všetko sa naozaj točí len okolo duelu Khabib-McGregor.
Promo bolo od oznámenia súboja skôr tiché. Conor neposkytoval takmer žiadne rozhovory a sústredil sa iba na tréning. Dokonca sa vravelo o tom, že Conor odmietol aj akúkoľvek svoju účasť na tlačovej konferencii, pretože sa chcel vyhnúť prerušeniu svojho kempu. UFC sa ale napokon podarilo presvedčiť oboch zúčastniť sa na tlačovej konferencii, ktorá sa v septembri konala v New Yorku.
Túto tlačovú konferenciu už na YouTube videlo viac než 10 miliónov ľudí. Na rozdiel od prvej tlačovej konferencie pred UFC 202, tentoraz bol Conor omnoho akčnejší, keď na Khabiba spustil silnú verbálnu ofenzívu. Aj po skončení tlačovej konferencie som však stále mal pocit, že to totálne šialenstvo ešte nezačalo. Možno za to mohla komorná atmosféra spôsobená zákazom vstupu pre divákov.
Druhá tlačová konferencia, tá predzápasová, sa konala včera, už v Las Vegas. A boli sme svedkami ďalšieho spoločného znaku s UFC 202. Ako pred dvoma rokmi, Conor meškal a ani tentoraz sa na predzápasovej tlačovke súperovi nepozrel do očí. Znova sme sme videli nečakaný priebeh tlačovej konferencie. Ale dá sa povedať sa povedať, že to vytvorilo ešte väčšie očakávania od váženia. Fanúšikovia boli o to hladnejší po staredowne.
Hype pred UFC 229 gradoval a myslím, že na vážení už definitívne explodoval. Veď váženie naživo na YouTube sledoval rekordný počet divákov. Fantastickú atmosféru, ktorá určite bude v T-Mobile aréne panovať počas samotného galavečera, budeme môcť nasať aj cez televízne obrazovky. Čaká nás špeciálny zážitok.