Môže druhý muž z tohtoročného Dakaru povedať, že má lepšie zázemie a podmienky pred nadchádzajúcim ročníkom?
„Výrazná zmena nenastala. Niečo sa však zlepšilo. Napríklad by sme mali mať lepšiu spoluprácu s výrobcom motocyklov KTM. Vďaka tomu budem mať počas rely k dispozícii náhradné dielce a technickú podporu. Ale nepovedal by som, že sa moje podmienky zmenili zásadne.“
Po skončení Dakaru ste mali ponuky od továrenských tímov. Nezvažovali ste, že by ste niektorú prijali?
„Mal som ponuky z niektorých menších tímov. Tie neboli pre mňa také zaujímavé. Ale napríklad vlani som mal ponuky z Hondy. Vtedy som odmietol a je jasné, že každý rok mi nebudú dávať novú. Napokon sme rokovali s KTM a dohodli sme sa na istej spolupráci, s čím som spokojný. Nikomu totiž nemusím robiť v tíme podporu a môžem jazdiť sám za seba. V KTM to totiž funguje tak, že počas pretekov sa určí poradie a jazdci musia potom rešpektovať pokyny vedenia. Teda je jasne určený jazdec, ktorému treba pomáhať. Takto musel Francúz Meo podporovať Tobyho Prica. Ja som nechcel nikomu robiť dvojku. Preto nie vždy je výhodné jazdiť v továrenskom tíme. Áno podmienky sú tam špičkové, ale jazdec musí byť pripravený, že bude musieť odložiť vlastné ambície. Aj preto pokračujem v tom istom tíme.“
Tento rok ste v lete štartovali na viacerých rely súťažiach. Ste spokojný s výsledkami?
„Jedny preteky v Grécku som vyhral, v Maroku som tesne skončil druhý a dvojo pretekov som nedokončil. Som rád, že som tam mohol štartovať. Nabral som viac skúseností s navigáciou v teréne a mal som možnosť byť viac na motorke v podobných podmienkach, aké vládnu na Dakare. Mohlo by mi to pomôcť. Uvidíme, či to prinesie ovocie.“
Vnímajú vás súperi po úspechu na Dakare inak?
„Nič sa nezmenilo. Za to, že som bol druhý, nikto zo mňa nepadá na zadok. V rely to nefunguje tak, že keď ide pri mne niekto, vraví si: ,Bacha, Svitko ide.‘ Myslím si, že ma súperi berú normálne. Možno už vedia, že viem jazdiť vpredu, ale to ešte nič neznamená. Na Dakare platí, že z pätnástky najlepších môže vyhrať ktokoľvek.“
Už viete na akej motorke pôjdete najbližší ročník?