V Košiciach kritizovali turnikety i bufety. Zväz reaguje aj na strhnutú vlajku

Steel aréna počas zápasu Slovensko - Rusko. (Autor: TASR)
Patrik Fotta|22. jan 2022 o 21:25

Holeša: Fascinuje ma, koľko odborníkov na marketing sa vyrojilo.

BRATISLAVA, KOŠICE. Tri zápasy slovenských hádzanárov videlo na majstrovstvách Európy 2022 priamo v hale 4362 divákov.

Najviac fanúšikov bolo zvedavých na súboj s Nórskom (1568), najmenej prišlo do Steel arény na duel s Ruskom (1290).

Historicky prvé víťazstvo Slovákov na ME proti Litve sledovalo 1504 divákov.

Ani raz sa nepodarilo halu zaplniť na povolených 25 percent kapacity (2080 miest).

„Do júla 2021 nebolo jasné, či vôbec budú môcť byť na športových podujatiach, vrátane toho nášho, diváci. Následne bol prijatý Covid automat pre šport, ktorý mal fungovať bez zmien, toto však padlo v novembri pri zavedení druhého lockdownu a účasť divákov na športových podujatiach bola opäť zakázaná,“ povedal pre Sportnet prezident Slovenského zväzu hádzanej (SZH) Jaroslav Holeša.

Prezident Slovenského zväzu hádzanej Jaroslav Holeša. (Autor: TASR)

Marketingové kampane pre lockdown odvolali

Propagáciu domácich ME kritizoval aj bývalý reprezentačný tréner Martin Lipták. Veľa ľudí podľa neho ani netušilo, že sa podujatie koná, čo sa mohlo odzrkadliť aj na záujme o lístky.

„Propagácia športového sviatku, ktorý sa tak skoro na Slovensku nemusí zopakovať, je prakticky nulová. Je to až trápne,“ vravel Lipták v rozhovore pre Sportnet.

Organizátori sa voči kritike bránia tým, že do poslednej chvíle nevedeli, či sa bude môcť podujatie konať aj za účasti divákov.

„Marketingové kampane sme mali pripravené najmä na mesiace november, december a január. Tieto kampane sme po zavedení lockdownu odvolali, nakoľko by nemalo zmysel pozývať divákov na podujatie, na ktoré nemôžu ísť.

Rozhodnutie o vpustení divákov do arén prišlo tri dni pred začiatkom podujatia a na to sme vedeli zareagovať len spustením kampane na sociálnych sieťach,“ vysvetľuje Holeša.

Prečo boli v Košiciach zatvorené bufety?

Neistota a obavy z ekonomických strát znamenali pre organizátorov príliš veľké riziko, ktoré sa rozhodli nepodstúpiť. Podľa Holešu pracovali Slováci s veľmi obmedzeným rozpočtom.

„Ak neviete počítať s tým, či diváci budú v halách a či prostriedky z predaja lístkov nebudete musieť vracať, tak sa veľmi ťažko organizuje akákoľvek propagácia šampionátu.

Skutočne ma fascinuje, koľko odborníkov na marketing sa vyrojilo a vynášajú súdy bez toho, že by mali informácie o tom ako ťažko sa podujatia v tejto dobe zabezpečujú,“ skonštatoval prezident zväzu. Výrazný podiel na nízkej návštevnosti z jeho pohľadu zohral aj režim OP.

Dočítajte tento článok
s predplatným sportnet.sk

Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.

Máte už konto alebo predplatné? Prihláste sa

Súvisiace články

Nachádzate sa tu: