BRATISLAVA. „Ústí není Praha, viďte, panstvo!“ znie jedna z hlášok populárneho českého filmu Vrchní, prchni!.
„A víte proč? No, protože my s ním v Ústí zatočíme,“ pokračuje scénka.
„Správně! A hlavně proto, že my okamžitě inkasujeme.“
V posledných dňoch sa tieto pasáže vybavili mnohým futbalovým fanúšikom. Môže za to nové vedenie klubu v Ústí nad Labem.
Český treťoligista rozbehol kampaň, ktorá narástla do celosvetových rozmerov a informovali o nej najprestížnejšie médiá.
Keď ocko zaplatí
Na oficiálne sociálne siete klubu bolo začiatkom augusta pridané krátke video zo stretnutia najužšieho vedenia. Uskutočnilo sa v miestnom pohostinstve.
Hlavnou témou bolo, či si môže istý Martin Podhajský kúpiť štart za prvý tím. Respektíve, za koľko.
„Nie sme prví ani poslední, kto to urobí, ale sme prví, ktorí o tom hovoria,“ píše sa v popise videa. Fanúšikov nechali hlasovať, čo si o ponuke myslia.
Zdalo sa, že ide o humornú reakciu na príchod trénera Vladimíra Růžičku do miestneho hokejového tímu.
Kedysi reprezentačný kouč totiž čelil podozreniu, že práve za pol milióna korún nechal v Slavii Praha hrať syna podnikateľa Miroslava Palaščáka.
Súd mu síce korupciu nepreukázal, no dostal trest za spreneveru, keďže malo ísť o sponzorský dar, ktorý nebol uvedený v účtovníctve.
Téma okolo Podhajského však ožila opäť o dva týždne. Na videu bol Matěj Svojše, obchodný riaditeľ firmy Viagem, hlavného sponzora klubu, ako prichádza do známeho zariadenia.
„Vy ste mi neobjednali pivo?“ pýtal sa prezidenta futbalového klubu Přemysla Kubáňa a viceprezidenta Martina Prokeša.
Svojše oznámil, že bol u Podhajského otca a uzavreli dohodu. Z igelitky vysypal na stôl polmilióna českých korún, ktoré šéf klubu okamžite prerátal a poovoniaval.