Oznamy

Odporúčania ŠTK ObFZ BA-vidiek k dodržiavaniu nariadení ÚKŠ SR a ÚVZ SR v boji proti ochoreniu COVID-19 platné od 01.10.2020

Pavel Príkopa|2. okt 2020 o 00:00

Odporúčania ŠTK ObFZ BA-vidiek k dodržiavaniu nariadení ÚKŠ SR a ÚVZ SR v boji proti ochoreniu COVID-19 platné od 01.10.2020

     Odporúčania a usmernenia ŠTK ObFZ BA-vidiek k dodržiavaniu nariadení
    Ústredného krízového štábu Slovenskej republiky a Úradu verejného zdravotníctva Slovenskej republiky v boji proti ochoreniu COVID-19 k futbalovým stretnutiam ObFZ BA-vidiek platný pre všetky súťaže, účinné od 01.10.2020 v súťažnom ročníku 2020/2021

Úrad verejného zdravotníctva SR S účinnosťou od 1. októbra 2020 do odvolania sa podľa § 48 ods. 4 písm. d) zákona č. 355/2007 Z. z. o ochrane, podpore a rozvoji verejného zdravia a o zmene a doplnení niektorých zákonov všetkým fyzickým osobám, fyzickým osobám – podnikateľom a právnickým osobám zakazuje usporadúvať hromadné podujatia športovej, kultúrnej, zábavnej, spoločenskej či inej povahy v jednom okamihu v počte nad 50 osôb. V prípade, že počet osôb na kultúrnych alebo športových podujatiach vystupujúcich v mene organizátora (účinkujúci, športovci, organizačný tím a pod.) presiahne počet 50, hromadné podujatie sa môže uskutočniť, ale bez prítomnosti obecenstva.

Pri usporadúvaní hromadných podujatí je potrebné dodržiavať nasledovné povinnosti:

- vstup a pobyt v mieste hromadného podujatia umožniť len s prekrytými hornými dýchacími cestami (napríklad rúško, šál, šatka),

- zakazuje sa podávať alebo konzumovať pokrmy alebo nápoje,

- vykonávať častú dezinfekciu priestorov, hlavne dotykových plôch, kľučiek, podláh a predmetov,

- hygienické zariadenia musia byť vybavené tekutým mydlom a papierovými utierkami, - zaistiť pri vstupe do budovy dávkovače na alkoholovú dezinfekciu rúk a dezinfikovať si ruky, resp. zabezpečiť iný adekvátny spôsob dezinfekcie rúk,

- zabezpečiť pri vstupe do budovy oznam o povinnosti, že v prípade vzniku akútneho respiračného ochorenia (napr. horúčka, kašeľ, nádcha, sťažené dýchanie) je osoba povinná zostať v domácej izolácii.

Zverejniť na viditeľnom mieste oznam s informáciou:

- ak sa u osoby prejavia príznaky akútneho respiračného ochorenia, je potrebné telefonicky kontaktovať svojho ošetrujúceho lekára a opustiť miesto hromadného podujatia,

- zákaz podávania rúk,

- pri účasti na verejnom hromadnom podujatí a pri príchode a odchode z priestorov hromadného podujatia zabezpečiť dodržiavanie rozostupov 2 m medzi osobami, to neplatí pre osoby žijúce v spoločnej domácnosti, partnerov, osoby vykonávajúce športovú činnosť, umelcov vykonávajúcich umeleckú činnosť, osoby usadené v hľadisku podujatia, osoby školiace voči osobám školeným, a iné osoby, ak z účelu hromadného podujatia vyplýva, že tento rozostup medzi zúčastnenými osobami nie je možné dodržať,

- v prípade sedenia sa odporúča zabezpečiť sedenie tak, že medzi obsadenými miestami ostane jedno miesto neobsadené, pričom sekvenciu obsadenia sedadiel odporúčame v radoch alternovať, alebo tak, že je zabezpečené sedenie v každom druhom rade, uvedené sa nevzťahuje na osoby žijúce v spoločnej domácnosti,

- v prípade sedenia na hromadných podujatiach športového charakteru je organizátor povinný zabezpečiť sedenie obecenstva len v každom druhom rade,

- zabezpečiť dostatočné vetranie priestorov,

- organizátor musí byť v každej chvíli schopný preukázať počet osôb aktuálne sa zúčastňujúcich na hromadnom podujatí,

- podmienky sa príslušne aplikujú aj na hromadné podujatia organizované v exteriéri,

- v prípade hromadných podujatí organizovaných v exteriéri je organizátor povinný vyhradiť priestor hromadného podujatia a vyznačiť jeho vstup a výstup.

Súťažné stretnutia na všetkých vekových úrovniach

- Odporúča sa príjazd družstiev oddelene tak, aby bol zachovaný primeraný odstup medzi hráčmi, resp. realizačnými tímami.

- V rámci možností zabezpečiť oddelené vstupy do šatní, alebo dostatočný časový odstup pri vstupe medzi jednotlivými družstvami.

- Delegované osoby sú povinné dodržať pri príchode do areálu štadióna primeraný odstup od hráčov, členov realizačného tímu, usporiadateľskej služby a využiť prekrytie dýchacích ciest rúškom. Šatňa pre delegované osoby musí byť pred príchodom vydezinfikovaná. - Organizátor podujatia je povinný (v rámci možností) využiť voľné šatne, alebo voľné miestnosti na rozdelenie obidvoch družstiev (napr. základná jedenástka a striedajúci hráči, rozhodcovia a delegát).

- Spoločný nástup obidvoch družstiev na hraciu plochu sa nevykonáva. Je zakázané podávanie rúk a tiež spoločný pozdrav alebo spoločné fotografovanie družstiev.

- Technické zóny a lavičky náhradníkov musia byť pred každým stretnutím čisté a vydezinfikované.

- Využiť možnosť rozšírenia lavičky náhradníkov na tribúne, ak je priamo dostupná hracia plocha, alebo doplnením dodatočných miest tzv. extra sedenie (optimálne prekrytých) a následná úprava technickej zóny (rozšírenie). Počas celého stretnutia musia mať členovia realizačného tímu a náhradníci na lavičkách náhradníkov prekryté horné dýchacie cesty šatkou, rúškom alebo šálom.

- Kontrolu výstroja hráčov zo strany asistentov rozhodcu pred začiatkom stretnutia je potrebné vykonať na voľnom priestranstve tak, aby nedošlo k styku s ostatnými osobami, ktoré sú zúčastnené na futbalovom stretnutí.

- Hlavný usporiadateľ je povinný zabezpečiť pred začiatkom stretnutia oddelený vstup družstiev na hraciu plochu.

- Rozhodca spolu s hlavným usporiadateľom sú povinní zabezpečiť oddelený vstup družstiev a rozhodcov do šatní v polčasovej prestávke rovnako ako pred začiatkom stretnutia. Osobitné nariadenia pre súťažné stretnutia seniorov

- Organizátor podujatia je povinný v súťažiach S5V a S6V zabezpečiť hlásateľskú službu, videotechnika na vyhotovenie neprerušovaného videozáznamu zo stretnutia /len v súťažiach S5V/ a zdravotníka alebo zdravotnú službu.

- Organizátor podujatia je povinný v súťažiach S5V a S6V zabezpečiť hlavného usporiadateľa a usporiadateľskú službu s počtom maximálne do 10 členov vrátane hlavného usporiadateľa v zmysle § 9 zákona č. 1/2014 Z. z. o organizovaní verejných športových podujatí a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

- Činnosť podávačov lôpt môžu vykonávať členovia US, ktorí musia byť rozmiestnení v priestoroch areálu štadióna okolo HP.

- Delegát stretnutia zabezpečí prostredníctvom hlavného usporiadateľa časový harmonogram nástupu obidvoch družstiev a aj rozhodcov na rozcvičku pred stretnutím a následne aj odchodu z rozcvičky resp. z hracej plochy, aby sa predišlo spoločnému vstupu hráčov obidvoch družstiev a rozhodcov do svojich šatní. V prípade majstrovských stretnutí mládeže je povinný túto povinnosť zabezpečiť rozhodca stretnutia prostredníctvom hlavného usporiadateľa.

- Poradu pred stretnutím vykonať na voľnom priestranstve s dostatočným odstupom medzi osobami. Najlepšie v exteriéri (samozrejme v závislosti od počasia), alebo osobitne s HU, vedúcimi obidvoch družstiev a zdravotníkom).

- Kontrolu výstroja hráčov zo strany asistentov rozhodcu pred začiatkom stretnutia je potrebné vykonať na voľnom priestranstve tak, aby nedošlo k styku s ostatnými osobami, ktoré sú zúčastnené na futbalovom stretnutí.

- Hlavný usporiadateľ je povinný zabezpečiť pred začiatkom stretnutia oddelený vstup družstiev na hraciu plochu.

Odporúčania ŠTK ObFZ BA-vidiek v boji proti COVID 19 platné od 1.10.2020.pdf

Súvisiaci obsah