Diskusia: Telo Furrerovej nebolo vidieť. Tragédii mohli zabrániť technológie, cyklistika je 30 rokov pozadu

chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
50 príspevkov

  • Ján Zvolen
    Prémium
    • 4.10.2024 - 15:40
    tragédia pri ktorej hodinu NIKTO nevedel že sa stratila pretekárka ?

    a to sa stalo na majstrovstvách = najvrcholnejšom podujatí

    zodpovednosť UCI?

    zodpovednosť švajčiarskej cyklistickej organizácie ?

    NIKTO za nič nie je zodpovední ?

    všetci sú zodpovední !
    • dob_
      • 4.10.2024 - 16:04
      UCI a organizator su zodpovedni ale sa snazia vyvinit.
      To je cele.
      Az takato tragedia ich donuti k zmene, ktora uz mala byt davno zavedena.
      Osobne som si myslel, ze sledovanie polohy je uz v cyklistike bezne na takychto podujatiach.
      • Atan Taurohtar
        • 5.10.2024 - 11:28
        Fascinuje ako všetci viete kto je zodpovedný pričom vyšetrovanie polície ešte neskončilo, ale čo už Slovensko, máme odborníkov na všetko.
        • dob_
          • 5.10.2024 - 16:28
          Toto je dost jasny pripad. Nevediet, kde mam pretekara hodinu a pol je poriadny pruser.

          Uz nejaky cas sa ozyvali hlasy o povoleni vysielaciek.
          Pretekari mali snimace polohy ale organizatori k nim nemali pristup.

          Toto je nieco ako VAR vo futbale, kazdy vedelej, ze je potreba zaviest nejaku tu technologiu ale trvalo roky a kopec kontroverznych rozhodnuti, kym odsuhlasili VAR.
  • drawd
    • 4.10.2024 - 16:36
    Schválne som si pozeral záznam a je to ako píšu - musela to byť nešťastná zhoda náhod. V tom cca kilometrovom lesnom zjazde neboli síce žiadni diváci, no takmer každých cca 100m tam stál dobrovoľník v reflex. veste. Takže musela vyletieť práve na mieste niekde medzi nimi, príp. mohol mať niektorí výhľad až tam, no stačil iba zlomok sekundy a odvrátený zrak na druhú stranu a nemusel zaregistrovať nič. Taktiež pri záverečnom prejazde zo záberov kamier nebol vidieť nič netradičné, žiadne polámané vetvy a pod., čo by vôbec naznačilo miesto nešťastia.

    A ešte jedna špekulácia - zrejme k tomu zraneniu hlavy nepridali ani ďalšie okolnosti. Síce nebolo tuším až také extrémne chladno, no ležať nehybne v mokrej tráve 1,5 hod. pri povedzme 15 st. C a naviac po závažnom úraze, ktorý môže narušiť bežné telesné procesy (termoregulácia) - zrejme sa dostavila aj hypotermia a následná kombinácia komplikácii. Ktovie, či pri jej rýchlejšom nájdení by nebola väčšia šanca na jej záchranu.
    • papin
      Prémium
      • 13.10.2024 - 7:21
      To, co opissujete v druhom odstavci, som pred rokom zazil. Nestastne som padol na bicykli na zeleznicnom priecesti (vyhybal som sa vymolom na ceste). Pri pade som si zlomil stehennu kost a lezal uprostred cesty (malo frekventovana rovnako ako aj zeleznicna trat). Behom par minut boli pri mne ludia a volali zachranku. Bol som v bolestiach a nedalo sa so mnou pohnut kvoli nim. Potreboval som nosidla aby ma do niecoho nalozili. Sanitka prisla po hodine a pol. Vtedy som uz upadal do bezvedomia, bolo okolo tych 13–14 stupnov, mokro, trauma a bolest. Ked som si neskor pozeral lekarske zaznamy, tak po prichode sanitky som mal krvny tlak 52/27, co moze sposobit infarkt alebo aj smrt.
  • 24851471
    • 4.10.2024 - 17:57
    Cyklistika je veľmi nebezpečná, pravidelné individuálne či hromadné pády, úrazy, silné odreniny, pohmoždeniny, zlomeniny či úmrtia. Cyklisti by mali byť viac "obrnení" chráničmi, aj ked trocha na úkor výkonov a časov. Zjazdy 70-80km/h či aj 100km/h to je takisto bláznovstvo. Okrem prilby a rukavíc by cyklisti mali mať povinné lakťové a bedrové vypchávky. Cestná cyklistika zaostávala aj s aplikovaním kotúčových brzd. Ešte nedávno ( cez covid ) väčšina jazdcov nemala bicykle s kotúčovými brzdami.
    • jurajdelta
      Prémium
      • 4.10.2024 - 22:25
      Vidím vo Vašom príspevku pár otáznych miest. Chrániče sa zvyčajne používajú pri gravitačných disciplínach, kde výkon trvá pár minút. Preteky v cestnej cyklistike trvajú pár hodín pri pomerne vysokej záťaži jazdca a telo pri tom generuje značné množstvo tepla, ktoré je potrebné odviesť. To by bol zrejme pri chráničoch problém, plus odreniny, zapareniny ap. Ak ste niekedy sedeli na bicykli viac ako 5 hodín, iste ste omnoho citlivejšie vnímali každý nedostatok svojho sedla prípadne oblečenia. Ale asi by sa našlo riešenie. Len tá UCI je v prípade cestnej cyklistiky taká konzervatívna.....
      Kotúčové brzdy sú iste účinnejšie ako čeľusťové, ale v cestnej cyklistike to za sucha nehrá až takú úlohu, tam je skôr problém preniesť ich brzdový účinok cez pomerne úzke plášte na vozovku. Je pravda, že používanie karbónových ráfikov si do istej miery vynútilo prechod na kotúčové brzdy, ale na hliníkových ráfikoch sú čeľusťové brzdy účinné takmer rovnako ako kotúčové. Okrem iného pôsobia na omnoho väčšom priemere, takže na rovnaký brzdný účinok stačí menšia plocha i prítlačná sila. Ale to by bolo na ďalší článok
      • 24851471
        • 5.10.2024 - 14:11
        ...chrániče a zapareniny... Ale asi by sa našlo riešenie.... Ano, našlo by sa. Nehovorím o masívnych chráničoch ako pri hokeji ši skateborde, ale nejaké prevzdušné ľahké niečo na spôsob cyklistických rukavíc.

        kotúčové brzdy vs ráfikové, ano , vydalo by to na další článok, ale pointa je tá, že cestnej cyklistike prechod na kotúče trval poriadne dlho.

        Tých pádov, ťažkých úrazov až úmrtí je v cestnej cyklistike veľa. Ked vidím, ako sa rútia dole kopcom 70-90 km/h nijako (veľmi málo - iba prilba) nechránení, niekedy mi prejde až mráz po chrbte, až sa na to nemôžem pozerať, to už mi nepripadá ako športový výkon ale kaskadérsky výkon.

        Zhrnutie: Chrániče (čo najmenej obmedzujúce) by mali povinne pribudnúť a nejako obmedziť zjazdové rýchlosti. Pretekári nech dokazujú svoju zdatnosť nohami , nie kaskadérskymi nebezpečnými zjazdami. Lyžiari letia dole svahom veľkými rýchlosťami, ale v sú ochranné siete a pod. Cyklisti sa rútia dole cestou a okolo stromy a zvodidlá navrhnuté pre autá, nie pre cyklistov.
    • 1965323
      Prémium
      • 5.10.2024 - 8:57
      Tu nejde ani tak o ten pád. To sa stáva a stavať vždy bude a každý cyklista musí s tým rizikom jazdiť alebo nech nejazdí. Ide o to, že na MS švajčiarsky národný tím 1 a pol hodinu nevie o tom, že mu chýba popredná členka tímu jazdiaci na čele pretekov. Toto sa chápať nedá.
      • 24851471
        • 5.10.2024 - 14:15
        No je to divné, ale vysvetlenie je také, že pri MS na rozdiel od etapákov chýbajú vysielačky. A teda že niekto nedošiel do cieľa sa zistilo až po skončení pretekov. Určite počas pretekov niekto mal tušák, že niečo nie je vporiadku, ale každý zainteresovaný si povedal, že pretekárka už asi prešla, len si ju nevšimol a pod.
  • 2385400
    • 5.10.2024 - 5:04
    Skôr by mali mať GPS tracker aké majú napr formuly, kedy v každom momente organizátory vedia kde sa pretekár nachádza.
    • Tomas_876
      • 5.10.2024 - 6:29
      asi skoro kazdy gps cyklo computer ma live tracking. Ja ho pouzivam, ked chodim na vyjazdy sam, doma vedia v kazdom momente, kde som. Len treba to mat sparovane s mobilom, ktory ma data. Neviem, ci niekto si berie mobil na majstrovstvach so sebou, ale mohli by, ked maju vysielacky zakazane.
  • JurajBe
    • 5.10.2024 - 6:43
    Tvl. To jak ste napisali ten nadpis. Vsak to dievca zilo, ked spadlo. Zomrela az v nemocnici.
    Ste mohli rovno napisat, ze: “Kadaver pod stromom si nikto nevsimol hodiny” 🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️
  • Občanjs
    Prémium
    • 5.10.2024 - 6:50
    Je to veľká tragédia. Ale akosi neviem pochopiť, že ani jej team nezistil, že sa “stratila” hneď v prvom kole. To aké zariadenie mal team namontované na bicykloch, keď to hneď nezistili? A to v čase technológií. UCI je skutočne v minulom storočí.
  • 1584291
    Prémium
    • 5.10.2024 - 7:14
    Bola v čele pretekov. “Stratila sa”. Nikomu nechýbala -ani vlastnému tímu!!!. Ešte sa išli dva okruhy a organizátori neregistrovali že neprešla okruh? Úplne nepochopiteľne a určite je niekto zodpovedný. Dúfam, že nebude výsledok vyšetrovania : nedalo sa nič robiť.
  • 1559285
    • 5.10.2024 - 7:14
    Tak ma napadlo, že cyklistika je omnoho nebezpečnejší šport ako F1 ... už si ani nepamätám, kedy v F1 bola smrteľná havária, zatiaľ čo v cyklistike sa to stáva každú sezónu.
    • Leave me alone
      • 5.10.2024 - 10:49
      Porovnávaš neporovnateľné. Krátky bezpečný, umelo vytvorený okruh, ktorý každý pretekár pozná naspamäť v aute, ktoré je vytvorené pre maximálnu bezpečnosť pretekára, oproti prírodným, nestále sa meniacim podmienkam, pri takmer nechránenom pretekárovi /okrem prilby/, ktorý naviac stráca aj fyzické sily počas pretekov, ktoré trvajú mnohokrát oveľa dlhšie, ako automobilové preteky. Takže je jasné, že akákoľvek cyklistika je oveľa nebezpečnejšia.
    • HideAndQ
      • 5.10.2024 - 11:38
      Ano, na prvy pohlad to v posledom case tak vyzera. Celkovo motosport je ovela bezpecnejsi ako pred rokmi. Ale asi by to bolo potrebne preratat na pocet aktivnych pro moto zavodnikov a cyklistov
  • Atan Taurohtar
    • 5.10.2024 - 11:36
    Treba dobre podojiť tú tragédiu, však pán Šebela, už ani neviem koľký diel špekulácií, nie je lepšie počkať na skončenie vyšetrovania a potom mudrovať?
    Takisto diskutéri už vedia kto je na vine, UCI, organizátori, tím ..... len s povrchnými informáciami s článku.
Nachádzate sa tu:
Domov»Cyklistika»Telo Furrerovej nebolo vidieť. Tragédii mohli zabrániť technológie, cyklistika je 30 rokov pozadu