GÖTEBORG. Najlepšie slalomárky vo Svetovm pohári majú za sebou už takmer dve tretiny sezóny a Slovenke Veronike Zuzulovej patrí v hodnotení disciplíny výborné 6. miesto.
Zuzulová bodovala v piatich zo šiestich slalomov sezóny 2010/11, pričom v štyroch prípadoch obsadzovala priečky v najlepšej desiatke (9. v Záhrebe, 9. v Semmeringu, 5. vo Flachau a 4. v Aspene). Minulý víkend sa v slovinskom Maribore hotovala preraziť konečne na stupne víťazov, ale napokon bolo všetko inak. Jarné počasie s teplotami vysoko nad bodom mrazu prinútilo organizátorov zrušiť preteky.
“Musela som to prijať tak, ako všetky ostatné pretekárky. Mrzelo ma to, ale také je lyžovanie. Počasiu nerozkážeme,” komentovala s odstupom času Veronika Zuzulová. V doteraz odjazdených šiestich slalomoch si na konto pripísala 177 bodov, ďalšie bude môcť pridať zrejme až v prvú februárovú sobotu, keď je na programe slalomové podujatie v nemeckom stredisku Arber-Zwiesel.
“Slalomov nie je až tak veľa a bodov teda nikdy nie je dosť. Náhrada za Maribor už asi nebude, lebo kalendár pretekov je už dosť plný,” skonštatovala dlhoročná slovenská zjazdárska jednotka.
Na otázku, ako by zhodnotila doterajšiu časť sezóny, a čo si trúfa v tej ďalšej, ktorej vrcholom budú majstrovstvá sveta v nemeckom Garmisch-Partenkirchene, 26-ročná Bratisavčanka odpovedala: “Zatiaľ som určite veľmi spokojná. Myslím si, že škoda je len nedokončených pretekov v Courcheveli. Je to však slalom a v tejto našej disciplíne sa to stáva často. Cieľom v zostávajúcej časti sezóny je dosahovať dobré umiestnenia v každých
Veronika Zuzulová sa momentálne pripravuje na osvedčenom mieste v rakúskom Kaprune. A aké má najbližšie plány? "Chystám sa na preteky Európskeho pohára v obrovskom slalome. Nasledovať bude kondičný tréning vo Francúzsku a potom tréning v českom Špindlerovom Mlyne,” dodala Zuzulová. Jedným z najväčších pozitív v jej prípade je aj to, že sa podľa nasadzovania vo Svetovom pohári zaradila už do elitnej pätnástky. Znamená to teda, že na najbližších pretekoch vrátane MS v Ga-Pa bude mať na hrudi číslo medzi osmičkou a pätnástkou a reálne výhodu lepšej trate.